• Lovely books about love

     
    Nu vill alla hjärtans dag och ett annat ganska trist februari tänkte jag att bra romaner aldrig sitter fel. Därför har jag listat några av mina favorit kärleksböcker just nu. Detta är bara ett urval, skriv gärna i komentarsfälet om jag har glömt någon av dina favoriter. Somsagt, tipsa gärna!
     
    Fangirl av Rainbow Rowell - Jätte gullig historia om att hitta sig själv, hur man ska hantera när ens familj går sönder och hur man listar ut vad man vill. Även mega söta kärlekscener där kärleksintresserna läser för varandra.
     
    Carry On av Rainbow Rowell - Fantasy standalone med mycket kyssar och fina konversationer. Utspelar sig även på en internatskola om du inte redan vill läsa den.
     
    Lola and the boy next door, Anna and the French kiss, Isla and the Happely Ever After av Stephanie Perkins - Fina böcker med hög feel good känsla. Utspelar sig i L.A, Paris och New York.
     
     
    Passenger av Alexandra Bracken - Tidsresor, omöjlig kärlek och en skattjakt genom tiden, behöver jag säga mer? Otroligt fina miljöer och bra kemi mellan karaktärerna. 
     
    Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius - Kort kort fin kärlekshistoria med vassa formuleringar. Läses ut i en sittning. 
     
    The sky is everywhere (Himlen börjar här på svenska) av Jandy Nelson - Hjärtekrossande, poetisk och vacker. Handlar om hur man hanterar att en familje medlem har dött, kärlek och musik.
     
     
    Hjärta av jazz av Sara Lövestam - Jätte fin vänskaps historia mellan två personer i helt olika åldrar. Utspelar sig delvist i Sverige under andra värdskriget och delvis i nutid. Mycket jazz och dansande. 
     
    Det handlar om dig av Sandra Beijer - Vacker bok om den första kärleken. Inte häller jätte lång  (ca 200 sidor) så den går snabbt att läsa. 
     
    Det händer nu av Sofia Nordin - Handlar om kärleken som växer fram mellan två bästa tjejkompisar. Bra om man vill ha en "komma-ut" roman som inte bara handlar om hur svårt det är utan också hur härligt. 
     
     
    Aristotle and Dante Discovers the Secret of the Universe (Livets outgrundliga mysterier på svenska) av Benjamin Alire Sáenz - Så otroligt vacker bok som utspelar sig på åttitalet Mexico. Om att acceptera vem man är och hur man förhåller sig till sig själv.
     
    En plats som kallas lyckan av Mårten Sandén - En tjej och en kille träffas i ett gamalt lusthus en sommar. Båda har sina egna skäl för att vara där och snart börjar en kärlekshistoria växa fram. 
     
    All the bright places (Som sjärnor i natten på svenska) av Jennifer Niven - Sorlig och hjärtekrossande bok blandat med humor. Inte bästa boken att läsa om du söker feel-good, men om du vill gråta lite är det en perfekt bok.


    Lion´s Library    •  

    Fina böcker! Man blir rätt sugen på att läsa dem nu :) Benjamins bok har jag och vill så gärna läsa snart.

    Svar: Läs den snart, för den är så sjukt vacker. Kram på dig <33
    annamariaa

    Vargnatts bokhylla    •  

    Det handlar om dig och Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket är verkligen bra :)

    Svar: Riktigt bra är dom verkligen. Kram på dig <33
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s