• Det handlar om dig av sandra beijer

     
     
     Jag sitter kvar med frysna fingrar och tänker att jag dör om jag ser dig kyssa någon annan igen.
     
    Titel: Det handlar om dig 
    Författare: Sandra Beijer 
    Serie/Standalone/Genre: Ungdomsroman
    Handling: Jag är femton år, sju månader och tre dagar första gången vi träffas. Jag står i ett vardagsrum hemma hos någon som heter Erik. Du sitter med en ölburk i knät framför ett svart piano. Du är femton år, med konkav bröstkorg och blanka ögon efter den senaste burken du tömt och kastat mellan stolsbenen. Jag känner dig inte men senare, när vi står i kön till badrummet, ringer din mobiltelefon och du svarar på ryska. Fyra timmar senare följer du mig hem
    Utgivningsår: 2014
    Sidor: 255 sidor
    Omslag: Jag gillar omslaget! Tummen upp definitivt. Sedan är det en fäldigt bra pocketutgåva också.
    Betyg: 4/5
     
    Denna boken är skriven av en av mina favorit bloggare och författare Sandra Beijer. Hon skriver så otroligt vackert och smärtfyllt. Boken är uppdelad i oregelbudna kapitel, ibland är dom en sida långa och ibland tjugo sidor. Gillar det sättet at skriva på. Har även följt denna bokens tillverknings process på Sandras blogg niotillfem och därför känns denna boken extra personlig för mig. 
     
    Boken handlar mest om kärlek. Hur det är att vara kär, hur det pendar mellan att göra så fruktansvärt ont till bubblande eufori. Låten "Snälla bli min" av Veroica Maggio känns som den här boken i musik format, eller om de är tvärt om? Gillar låten och gillar boken iallefall. Boken utspelar sig på hösten och tycker den är en sådan bok som passar perfekt att läsa nu i november mörkret, och när som helst annars på året också. Om man har varit kär så känner man igen sig i denna boken, oavsett om du har levt i 16 eller 81 år. 
     
    Kan tycka att boken romantiserar alkohol, vilket såklart inte är bra men i ungdomsböcker blir de lätt så för att skapa känsla, plus att många ungdomar dricker och då är det en medskriven faktor i en ungdomsbok kan jag tycka. Men det kan vara värt att tänka på när man läser boken. Språket är det finaste med denna boken. Historien är också bra men jag uppskatar språket mer tror jag. Det är poetiskt och man känner igen hennes sätt att skriva från tidigare texter jag har läst av henne. Det är beundransvärt. Det är också en av mina absoluta favorit kärleks böcker. 











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s