• Lola and the boy next door av Stephanie Perkins

     
     
    Cricket turned around, confused. And then... He did something that chaged everything. He stepped deliberately in front of them and blocked my view. "Dont lisen to them, I like how you dress." He liked me just as I was.
     
    Serie/Standalone/Genre: Anna and the French kiss 2, men går att läsa på egen hand också. Ungdoms roman.
    Handling: Lola Nolan is a budding costume designer, and for her, the more outrageous, sparkly, and fun the outfit, the better. And everything is pretty perfect in her life (right down to her hot rocker boyfriend) until the Bell twins, Calliope and Cricket, return to the neighborhood. When Cricket, a gifted inventor, steps out from his twin sister's shadow and back into Lola's life, she must finally reconcile a lifetime of feelings for the boy next door.
    Utgivningsår: 2011
    Sidor: Hardcover384 pages
    Omslag: Det orange omslaget är helt okej. MEN DET SVENSKA OMSLAGET ÄR JÄTTE FUL, VAD ÄR DET ENS FÖR NÅGOT???
    Betyg: 5/5
     
    Jag gillade denna boken jätte mycket. Fin kärlekshistoria. Tyckte om Lola som karaktär och Cricket är en himlans söt kille. Jag tycker inte titlen på denna boken eller framsidan gör boken rättvisa. "Lola and the boy next door" låter inte riktigt som en jätte bra bok som får en att gråta, utan mer som någonting en fjortonårig har skrivigt. Jag  ä l s k a r  sättet som Stephanie Perkins skriver på, framått och ärligt. Jag tycker denna boken är den perfekta om man letar efter en ungdomsroman och feelgood. Jag grät några gånger i boken vilket alltid är ett plus. Boken fokuserar inte bara på romantiska relationer utan också på Lolas familj vilket gör att historien får ett annat djup. Rekomenderas varmt.
     


    Lola    •  

    Åh, jag heter också Lola. Måste läsa denna boken, den verkar jätte bra.

    Svar: gör det :) kram
    annamariaa

    matilda    •  

    har du läst anna och den franska kyssen? den är jätte bra, jag tyckte den var bättre än lola. och dessutom heter du ju anna, haha.

    Svar: har inte läst den ännu men planerat att läsa den snart :) kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s