• Månadens översikt dec

    Det handlar om dig
     
    A Frozen Heart av Elizabeth Rudnick - Frozen i bokformat. Trevlig läsning. Läs recention här. 4 sjärnor.
    Hjärta av jazz av Sara Lövestam - Jätte fin bok om musik, andra värds kriget, mobbning och demens. Recention här. 5 sjärnor.
    The Demigod Files av Rick Riordan - Alltid trevligt att läsa lite mer om Percy och Annabeth. Utspelar sig innan Kampen om Labyrinten och innerhåller korta historier och lite intevjuer med karaktärerna ur boken. 4 sjärnor.
    Det handlar om dig av Sandra Beijer - Jätte fin bok om kärlek. Språket är att dö för. Recention här. 4.3 sjärnor.
    The Sky is Everywhere av Jandy Nelson - Sorlig och vacker bok om kärlek, döden och systerskap. Recention här. 5 sjärnor.
    Kajsa Kavat hjälper mormor av Astrid Lindgren - Gullig julsaga med fina bilder. 4.5 sjärnor
    Landline av Rainbow Rowell - Fin bok om kärlek. Älskar Rowells språk och konversationer. Kände inte så mycket för karaktärerna. Recention här. 3.6 sjärnor.
    Harry Potter and the Philosopher's Stone av Jk Rowling - Så mycket nostalgi när man läser denna boken. Man kommer på igen varför man älskar alla karaktärerna så mycket. Hagrid är ju den sötaste! 5 sjärnor.
    Djupa ro av Lisa Bjärbo - En bok om döden, vänskap och att veta vem man är. Tyckte den var bra men den var inte exakt perfekt matching för mig. Uppfriskande med en unik bok. Recention här. 3.5 sjärnor.
    The Wrath and the Dawn av Renee Ahdieh - Grymt bra och hjärte krossande kärlekshistoria. Rekomenderat. 5 sjärnor. Recention här.
     I´ll give you the sun av Jandy Nelson - Bra bok. Inte riktigt lika bra som The Sky is Everywhere av samma författare. Unik bok och komplicerad och välarbetad historia. Fasnade inte riktigt för några av karaktärerna. 3.8 sjärnor. Recention här.
     
    Böcker på Svenska: 3 böcker och 1 bildebok (Kajsa Kavat)
    Böcker på Engelska: 6 böcker och 1 Novell samling (The dimigod files)
    Nästa Månad: Jag vill läsa Astrid Lindgrens krigsdagböcker, Cinder av Marissa Meyer och The Battel of the Labyrint av Rick Riordan. Sen vill jag också läsa Jane Eyre. 


    Elvira    •  

    Oj, du är nog den första jag sett som inte totalälskar I'll give you the sun? o.O Så häftigt hur olika man kan tycka, trots att man ändå kan gilla samma ibland :) För du gillade ju ändå The sky is everywhere, som jag också gillar. Förstår dock egenligen inte hur du kan vara den typ första jag läser om som inte föll pladask för I'll give you the sun, för den är ju rätt så, hmm, mastig? Och karaktärerna känns som sådana man antingen älskar eller inte riktigt gillar :P

    Svar: Ja, det är verkligen konstigt det där med bok smak. Tror inte jag var "in the mood" för at läsa I´ll give you the sun. Jag läste ut den på två dagar men jag snabb läste och ville mest läsa för att komma bort. Tror också att det kan vara en sådan bok som man kommer och gilla mer och mer under tiden. Massor med kramar till dig!
    annamariaa

    Anonym    •  

    Bra jobbat! Vill själv läsa A Frozen Heart.

    Svar: Gör det! Kram på dig!
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s