• Vad min lillasyster ska läsa i sommar

     
    Jag och min lillasyster var på bibloteket tillsammans för några dagar sedan, och jag tänkte visa vad hon lånade. Jag hjälpte henne att välja lite böcker som jag tror hon kommer att gilla och som passar att läsa  nu på sommaren. 
     
    Eleanor & Park av Rainbow Rowell - Denna boken var en av dom bäsa jag läste 2015, så såklar måste min syster läsa den. Den utspelar sig på 80 talet och handlar om kärlek, musik och att vara tonårig. 
     
    Ingen sommar utan dig och Sommar för evigt av Jenny Han - Detta är två av tre delar i triologin Sommaren jag blev vacker. Min syster fick den första delen av mig i födelsedagspresent förra året och gillade den jätte mycket hon nu ska hon läsa resterande delar. När jag tog bilden till detta blogginlägget så läste jag kanske 20 sidor ur Sommar för evigt och jag grät supermycket. "Sommaren jag blev vacker triologin" handlar om  kärlek, havet och familjerelationer och är superdupermegabra. 
     
    Kanske är det allt du behöver veta av E Lockhart -  Superbra sorlig bok som utspelar sig på en privat ö. Jag har skrivit en recension om den här
     
    Cirklen av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren - Häxor, element magi och tonåringar som ska rädda värden. Även ganska mörk och lite kuslig stämning över sig. 
     
    Tiara och Dr martens (En prinsessas dagbok 1) av Meg Cobot - Min syster har i flera sommrar i rad läst En prinsessans dagbok och hon är inte den som bryter på traditioner. Boken handlar om  15 åriga Mia som får reda på att hon är tronarving till ett litet land i europa. Helt plötsligt måste hon ta prinsesslektioner och lära sig hur man är trevlig. Boken är väldigt lättläst och rolig. 
     
    Jag ger dig solen av Jandy Nelson - Trotts att jag inte tyckte denna boken var den absoluta bästa (läs min mer vad jag tyckte här) men vet jag att många älskar den. Det var därför jag tänkte att min syster kanske gillar den. Den handlar om två tvillingar som glider ifrån varandra men som sedan försöker bygga upp sin relation igen. 
     
    The Sky is Everywere av Jandy Nelson - Denna boken älskade jag. Jag tycker den är mycket bättre än Jag ger dig solen. Det var därför jag tänkte att min syster ska få se vilken hon gillar bäst. Dessutom vill jag peppa henne att läsa lite på engelska också. Boken handlar om sorg, musik och kärlek. Jag har skrivit mer om den här.
     
    Fantastic Beasts and Where to Find Them av JK Rowling - Jag vill att min lillasyster iallefall blädrar lite i denhär innan filmen kommer ut i höst. Denna boken är som en skolbok som existerar i Harry Potter värden. Rolig att läsa om man är Harry Potter nörd. 
     
    Harry Potter and the Philosopher's Stone av JK Rowling - Min syster har redan läst alla Harry Potter böcker men i mitt projekt att få henne att läsa mer engelsk böcker lånade vi hem den. Plus att den är fantstisk. 
     


    Vargnatts bokhylla    •  

    Hon har verkligen mycket bra läsning framför sig :D

    Svar: Det tycker jag också <33 Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s