• Top Ten Tuesday: Böcker för unga

     
    Den här veckan är jag glad: Det är sol ute, träden börjar knoppas, jag har studiedag, massor med bra böcker inplanerade att läsa, snart åker jag till Oxford och allt flyter ändå på bra. Härligt att känna så ibland. 
    Veckans Top Ten Tuesday är: Ten Books Every Teenager Should Read och detta är bara böcker jag tänker mig att tonåringar (som jag) uppskattar, böcker har ju såklart ingen åldersgräns. 
     
    Hungerspelen av Susan Collins - En bokserie som jag tror har fått många att gilla att läsa. Jätte bra om man vill lura sina kompisar till att läsa, mohahah. 
    Harry Potter av JK Rowling - Om man inte har läst Harry Potter så behöver man nog ingen mer press, men ändå. Fantastiska böcker till tusen.
    Det handlar om dig av Sandra Beijer - Jag tror många unga (som jag) känner igen sig i denna boken + att den är sjukt fin. Handla om första kärleken och allt därtill. 
    Himlen börjar här av Jandy Nelson - Jag tycker denna boken bara är så himla fin, tycker att alla borde läsa den. Handlar om hur det är att förlora någon man älskar + såklart kärlek. 
    Tordyveln Flyger i Skymningen av Maria Gripe - Det var sjukt länge sedan jag läste denna boken, och jag vill definitivt läsa den igen. Men av det jag kommer ihåg så är den jätte spännand. Typ om ett mystiskt hus och pratande växter, eller nått. 
    En Prinsessas Dagbok av Meg Cabot - Roliga lättlästa böcker om en tjej som får reda på att hon är prinsessa. Väldigt bra.
    Sommaren jag blev vacker av Jenny Han - Superfin bok om sommar, kärlek och familj. Perfekt att läsa på stranden. 
    Cirklen av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren - En fantasy bok med lite mörkare element. Passar dom som gillar magi och squad goals
    Hjärta av Jazz av Sara Lövestam - En bok om att man måste tro på sig själv, mobbning och musik. Vacker och liksom två historier i ett. 
    Percy Jackson av Rick Riordan - Grekiska gudar + tonåringar som räddar värden = as grymt. 
     


    MissMagic    •  

    Tordyveln flyger i skymningen har jag läst många gånger. Verkligen bra! Hunger Games och Harry Potter är definitivt måsten att läsa och Princess-dagböckerna var stora favoriter för mig som yngre :)

    Svar: Jag vill gärna läsa om Tordyveln flyger i skymningen i sommar! Kram
    annamariaa

    Monika    •  

    Jag är ju ingen tonåring, men jag har läst flera av de böckerna ändå :)

    Svar: Böcker har ingen åldersgräns, kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s