• Genrethon TBR, läsning i veckan

     
    När jag såg detta readathon på youtube tänkte jag, varför inte? Jag ville ändå läsa mycket böcker denna veckan. Reglerna för detta readathon är att man ska läsa minst tre böcker mellan 10-17 april i tre olika genrer. Detta verkade ju väldigt roligt tyckte jag. Dom som håller detta är squibblesreads, undertheradarbooks, viennawaitsbooks och laurenandthebooks på youtube. 
     
    Vad jag vill läsa: 
    Wild av Ben Okri - En dikt samling som jag är väldigt taggad på, dessutom är den kort. 
    Mrs Dalloway av Virginia Woolf - En klassik som också är väldigt kort, yayyy
    The Strange & Beautiful  Sorrows of Ava Lavender  av Leslye Walton - Magisk Realism och en tjej med vingar, låter mycket bra. 
    Why We Broke Up av Daniel Handler och Maira Kalman  - Contemporary, jag är typ 150 sidor in i denna boken och gillar den mycket. En väldigt unik bok än så länge. 
    The Love That Splits The World av Emily Henry - Alltså jag vet inte riktigt vilken genre denna boken har men typ YA Fantasy? Eller Magisk realism? Jaja, nått är det. Denna boken har fått ganska blandade recensioner men jag vill ändå se vad jag tycker om den, för den verkar onekligen bra. 
     
    Vi får se om jag hinner med alla de här böckerna på en vecka, men man kan ju alltid hoppas. Alla böcker är ju ganska korta + att jag har en studie dag där jag kan läsa mycket = det kanske är möjligt.  Vad ska du läsa i veckan? 


    Alma    •  

    Vilka fina böcker! The Strange & Beautiful Sorrows of Ava Lavender läste jag förra året och älskade. Just nu läser jag Glastronen.

    Svar: Glastronen läste jag förra året haha. Gav den 3/5 stjärnor. Kul att du älskade The Strange & Beautiful Sorrows of Ava Lavender, är fett taggad på att läsa den.
    annamariaa

    Malin    •  

    Läser just nu Den tomma stolen av JK. Bra men helt olik HP, haha.

    Svar: Har tänkt läsa den länge men har inte kommit till det ännu. Kul att du gillade den iaf, kram
    annamariaa

    Anna Maja    •  

    Jag läser just nu Miniatyrmakaren. Hoppas väl egentligen hinna mer än bara den i veckan men tror nog inte det sker.

    Svar: Miniatyrmakaren verkar jätte bra, har varit sugen på att läsa den länge. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s