• serier på netflix som borde ha mer tittare

    Bildresultat för one day at a time
     
    one day at a time 
    baserad på tv serien från 1975 med samma namn. handlar om mkt viktiga grejer, så som rasism, PTDS, hur latin-amrikaner blir behandlade i usa, sexism, homofobi och MYCKET MER. det låter ju som den bara tar upp allvarliga grejer men den är också väldigt rolig. lite som modern family fast med mer hjärta. handlar om familjen Alvarez; en ensamstående mamma som har varit med i armen, hennes två barn, en mycket flörtig mormor och deras granne. kan också säga att det inte är någon romans mellan granne och mamman vilket är väldigt skönt, det får bara vara vänner <3. finns två säsonger. en av mina favorit serier faktiskt. 
     
    Bildresultat för miss fisher's murders
     
    miss fisher's murder mysteries
    utspelar sig efter första värdskriget i australien. miss fisher är en rik överklassbrud som gillar att bryta samhällets normer, dessutom är hon sjukt smart och gillar spänning. vi får hänga med henne medans hon går på galor, löser mord och flörtar med massor av olika män. mycket nice kläder i denna serien och väldigt snygg dramaturgi. kan även tilläggas att min farmor och farfar  ä l s k a r  denna serien. 
     
    Bildresultat för everything sucks
     
    everything sucks 
    det vanliga konceptet; en grupp med misfits, en tråkig småstad och alla tonårens problem. teknikklubben (nördarna) och dramaklubben (coola kids med svart eyliner som röker) bestämmer sig för att spela in en film tillsammans. så så fin och alla karaktärer är verkligen unika och spelas av sjukt duktiga skådespelare. utspelar sig under 90 talet och bara det i sig gör att den är värd att kolla på. finns bara 1 säsong och den såg jag på en dag. 
     
    Relaterad bild
     
    reign
    väldigt väldigt löst baserad på drottningen av skottland och kronprinsen av frankrikes giftemål under 1500-talet. massor av politiskt drama, förbjudna kärlekshistorier och baler. för att vara ärlig kollar jag mest på grund av modet. det är så mycket snygga klänningar överallt! jag älskar att kläderna inte är historiskt korekta, för hur kul är egentligen 1500-talets mode egentligen? har faktiskt bara sett säsong 1 än så länge och gillar den stark. 


    Elvira    •  

    ÅH ÄLSKAR REIGN!! ska kolla upp de andra!

    Svar: <3 ja gör det!
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s