• en lista om 2017

    felicia, emma och siri + glittersprej <3 

    Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?
    var på festival, såg veronica maggio live, hade hemmafest(er) och jobbade på ett bibliotek ect.
     
    Vilka städer besökte du? 
    stokholm, linköping, visby och malmö.
    stockholm i juli  
     
    Vad var din största framgång 2017? 
    hm vet inte riktigt. att jag har lyckats få så fina kompisar? och att jag har klarat av den jobbigaste biten av gymnasiet kanske. 

    Bästa köpet? 
    en kort svart mockakjol från hm! älskar den så mycket.

    Gjorde någonting dig riktigt glad? 
    ja flera saker, tex. filmer på gulliga kaniner och min familj. 
     
    min systers födelsedagsfirande  
     
    Och ledsen? 
    värden typ. sjukdommar, folk som bråkar och ensamma tanter. 

    Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2017? 
    Barcelona av Ed Sheeran och Aldrig lungt av Nadja Evelina. 

    Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
    gladare tror jag! love life <3 
     
    en dag i september när det regnade mycket  
     
    Vad önskar du att du gjort mer? 
    skrivit mer! fotat mer! målat mer! rest mer! 

    Vad önskar du att du gjort mindre? 
    kollat mindre på that 70 show eftersom den suger. frusit mindre. 
     
    Blev du kär i år? 
    nja nästan men sen försvann det som tur är haha
     
    halmstad och badsugen lillebror 
     
    Årets bästa tv-serier?
    stranger things, brooklyn 99, modern family och AVATAR THE LAST AIRBENDER

    Bästa filmer? 
    skönheten och odjuret, hidden figures, into the woods mm. kommer sällan ihåg vilka filmer jag har sett för att vara ärlig. 

    Bästa boken du läste i år? 
    nightfilm av marissa pessl 
     
    böcker jag vill läsa 
     
    Årets youtubevideo? 
    kollar ej på youtube men älskar denna gifen
    Relaterad bild
     
    Bästa matupplevelsen? 
    när jag åt nybakad pizza i oskarshamn innan gotlandsfärjan. alltså verkligen det godaste jag har ätit <3 det var en vegetariana med fetaost och jag drömmer fortförande om den ibland. 
     
    Vad gjorde du på din födelsedag 2017? 
    kom fram till gotland klockan 04 på natten. sov. åt ben&jerry och njöt av att vara på gotland med min familj. 

    Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
    om jag inte hade fösökt planera mitt liv så mkt. om jag hade gjort mer spontana saker och tagit det lugnare när saker inte gick som jag hade tänkt. alltid lätt att vara efter klok. 
     
    farmor och farfar efter att vi har sett på musikal 

    Vad fick dig att må bra? 
    kompisar, familjen, tv serier, meditation och glass. 
     
    Är det något du saknar år 2017 som du vill ha år 2018? 
    vill verkligen resa mycket 2018, vilket jag inte gjorde något 2017. tänker polen, england, makedonien och frankrike. 

    Vilken kändis var du mest sugen på? 
    cole sprouse måste jag nog säga. fotograf OCH skådespelare OCH jättesnygg. 
     
    båt i stokholms skärgård 

    Vem saknade du?
    släckt och vänner som bor långt bort.
     
    Nyårslöften? 
    ja såklart. vet ej om jag kommer hålla dom men men;
    köra mer yoga (helst två gr veckan)
    läsa 70 böcker
    ta körkort
    resa
    vara mer spontan
    måla och skriva mer
    utveckla mig som fotograf
    tatuera mig

    Högsta önskan just nu?
    förutom värdsfred och sånna grejer är det att mitt fysikkursprov går bra och att det kommer supermycket snö så jag kan åka pulka.
     
    hittade denna listan på chrissys blogg.
    HA ETT BRA 2018 PUSS 
     











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s