• kortfilmer&dokumentär mm

     
    Bildresultat för the kiosk short movie
     
    the kiosk - handlar om jobbar i en kiosk. hon drömmer mkt om att resa mot solnedgångar. väldigt fint <3 man blir glad av denna kortfilm. bara 7 min lång så gör dig själv en tjänst och se den nu. 
     
    Bildresultat för Afternoon tea Kortdokumentär av Maria Fredriksson.
     
    afternoon tea - ett gäng tanter samtalar om döden och om livet, kanske inte så farligt att bli gammal trots allt? 
     
    Bildresultat för elizabeth gilbert on genius
     
    your elusive creaive genius av elizabeth gilbert - en föreläsning som handlar om kreativitet som begrepp och hur det påverkar konstnärer. mkt bra. 
     
    Bildresultat för eran dokumentär
     
    eran - handlar om punk, konst, sverige under 70-80 talet och om att skapa sig en egen plats i ett samhälle som inte vill ha en. tre delar på en timme var, men verkligen värt att se allt. blev tipsad om denna av min kompis felicia (thanks <3). 
     
    Bildresultat för looks aren't everything believe me i'm a model ted talk
     
    looks arent everything. believe me, iam a model av cameron russell - cameron russell som är model delar med sig av sina tankar kring skönhet och självkänsla. sevärt! 
     
    Bildresultat för stoerre-vaerie
     
    stoerre vaerie - denna kortfilm utgör grunden till amanda kernells guldbaggebelönade film sameblod. handlar om elle som har tagit avstånd från sina samiska rötter, och nu är hon tillbaka igen för sin systers begravning. superfin <3 grät en skvätt faktiskt. 


    ella    •  

    åh jag älsakr kortfilmer! så himla mysigt att titta på, tack för tipsen.

    Svar: <3 vsg <3
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s