• nya böcker jag har köpt på loppis

     
    köpte fyra nya böcker på röda korset för ett tag sedan. i brist på annat innehåll visar dom för er. men hoppas det ändå är lite intressant ändå. 
     
    först ut har vi purpur färgen av alice walker. den vann Pulitzer priset 1983 och handlar om bla. rasismen och våldet svarta kvinnor upplever under 30-talet. har blivit en musikal och film också. 
     
    sen har vi howl´s moving castle av diana wynne jones. den har jag redan läst och gillade den supermycket! handla om en tjej som förvandlas till en gammal gumma och måste därför bli vän med en mäktig trollkar och hans demon. de bor även i ett slott som kan förflytta sig och har dörrar som leder ut i olika världar. väldigt rolig fakiskt. 
     
    expeditionen min kärlekshistoria av bea uusma är boken som ligger grunden till ett p3 dokumentär avsnitt (polarexpiditionen). jag lyssnade på det för ett år sedan kanske och blev så berörd. tänkte därför att jag ska läsa boken som handlar om samma sak. berättar den sanna historien om ett gäng statskillar från stockholm som ska åka till nordpolen i en luftballong, men tyvärr så fixar dom det inte. ingen vet dock varför de dog och det är det denna boken utreder. 
     
    sist har vi the stories of eva luna av isabel allende. den är lite som tusen och en natt - en tjej berättar historier för att undehålla sin älskare. isabel allende är också typ drottningen av magisk realism och därför bliv jag så himla glad när jag hittade denna boken. vill verkligen utforska den genren mer. 
     
    hoppas att jag gillar dessa böcker, återkommer när jag har läst dom! 


    Vargnatts bokhylla    •  

    Expeditionen är otroligt bra!

    Svar: hoppas jag också kommer gilla den <3
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s