• allt är för bra nu av veronica maggio

     
    jag har älskat veronica maggio sedan jag gick på lågstadiet och jag och min kompis framförde 17 år på skolans talangjakt. sedan dess har hennes låtar alltid funnits med på mina spotify listor och i min person. hennes låtar har varit lite som soundtracket till mitt liv. 
     
    därför blev jag såklart jätteglad när jag fick vata att hon skulle släppa en bok. boken består av alla henens låttexter, historier kring hur hon skrev dom och massa bilder från henens spelningar. jättebra blandning! så fint att få läsa låttexterna på papper liksom, då kan man verkligen uppskatta hennes geniala ord på ett annat sätt.
     
    så läs om du gillar veronica maggio, musik, eller svensk poesi! 
     
    mina bästa veronica maggio låtar som fler borde lyssna på: 
    - alla låtar som veronica maggio och jill johnson sjunger tillsammans i "jills veranda". finns på spotify! så fina verkligen. bla. two more bottels of wine
    - vi kommer alltid ha paris från albumet satan i gatan. 
    - dallas från albumet handen i fickan fast jag bryr mig. 
    play och sen repeat !!! så så himla kul låt att dansa till. 











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s