• always and forever lara jean av jenny hann

     
    Wait, I thought I was your dream guy,' Peter says. Not to me, to Kitty. He knows he's not my dream guy. My dream guy is Gilbert Blythe from Anne of Green Gables. Handsome, loyal, smart in school.
     
    Titel: Always and forever, Lara Jean
    Författare: Jenny Hann
    Serie/Standalone/Genre/Finns det svensk översättning?: To All the Boys I´ve Loved Before #3/3, ungdomsroman, nej. 
    Handling: Lara Jean is having the best senior year a girl could ever hope for. She is head over heels in love with her boyfriend, Peter; her dad’s finally getting remarried to their next door neighbor, Ms. Rothschild; and Margot’s coming home for the summer just in time for the wedding. But change is looming on the horizon. And while Lara Jean is having fun and keeping busy helping plan her father’s wedding, she can’t ignore the big life decisions she has to make. Most pressingly, where she wants to go to college and what that means for her relationship with Peter. She watched her sister Margot go through these growing pains. Now Lara Jean’s the one who’ll be graduating high school and leaving for college and leaving her family—and possibly the boy she loves—behind.
    When your heart and your head are saying two different things, which one should you listen to?
    Utgivningsår: 2017
    Sidor: 336
    Förlag: Simon & Schuster Books for Young Readers
    Omslag: Gulligt och fint! Passar Lara Jeans personlighet. 
    Betyg: 5/5 
     
    Tredje delen i en serie så om man inte har läst de första två rekomenderar jag verkligen dom! Den första heter To All the Boys I´ve Loved Before och handlar om ett gäng kärleksbrev som kommer ut på vift. 
     
    Denna boken var lika härlig som den första. Jag var lite besviken på den andra boken i serien så förväntade mig inte att jag skulle älska trean, men det gjorde jag. Älskar hur modern den känns, det är Hamilton referenser och Harry Potter skämt. Jag slogs också över hur fint Jenny Han porträtterade grejen med att flytta hemmifrån. Både roligt och sorligt. Grät jättemycket på slutet, för jag insåg att de känslorna som Lara Jean fick när hon flyttade skulle jag få. Jag gillar också hur familjedynamiken och syskonrelationerna få ta så mycket plats, det är omväxlande mot ungdomsböcker som bara handlar om romantisk kärlek. För ärligt talat tycker jag inte att Peter är någon höjdare, men det gör inte så jättemycket för det handlar inte om han utan om Lara Jeans känslor.  Och Lara Jean är en fantastisk huvudkaraktär som jag verkligen kan relatera till. Vill förövrigt ha henne som kompis. 











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s