• Mitt 2016

     
    Mina 13 bästa böcker i år
    Six of Crows av Leigh Bardugo - Brottslingar som blir kompisar och försöker bryta sig in i det mest säkra stället i landet. 
    Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren - Två bröder som dör och upplever sagor. 
    The Raven boys av Maggie Stiefvater - Ett gäng med kompisar som vill hitta en död magisk kung. 
    milk and honey av Rupi Kaur - Diktsamlig om kärlek, våld, kvinlighet och feminism. 
    Tordyvlen flyger i skymningen av Maria Gripe - Sommar, mystiska plantor och tre nyfikna ungdommar.
    To All the Boys I've Loved Before av Jenny Han - En sextonårig tjej som finner kärleken. 
    The Square Root of Summer av Harriet Reuter Hapgood - Rymden, tidsresor, sommar och kärlek. 
    The Rose and the Dagger av Renée Ahdieh - Handlar om en tjej som räddar sitt rike, med hjälp av magi och en drake. 
    The Strange Beautiful Sorrows of Ava Lavender av Leslye Walton - En underlig tjej med vingar i en ännu underligare by. 
    Flygirl av Sherri L Smith - Andra värdskriget, rasism och flygplan. 
    Winter av Marissa Meyer - Epic slut till en epic serie som handlar om ett gäng tjejer som räddar värden. Tänk typ Avengers möter Disney. 
    Passenger av Alexandra Bracken - Tidsresor, kärlek, svek och ett skepp. 
    Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson - Kraftfull skildring av kärlek och besatthet. 
     
    Har läst många bra böcker under 2016, men dessa ovanför är de som har stannat kvar lite extra mycket. Under december 2016 läste jag bara tre stycken böcker, Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson, Ariel av Sylvia Plath och Harry Potter and the Philosopher's Stones å tycker inte det känns värt att göra ett eget inlägg kring det. Under 2017 vill jag läsa 85 st böcker, och gärna många bra. 
     
    Visar IMG_20161001_002213.jpgVisar IMG_20161001_002137.jpg
     
     


    Elvira    •  

    Wow vad du läst mycket! Älskade också Raven bots när jag läste, men har av någon anledning fortfarande inte läst fortsättningarna?! Och åå Six of crows är jag så pepp på!!

    Svar: Läs den andra så ska jag läsa den tredje haha <33 Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s