• poddarna jag följer

     
    välkommen till det stora podd inlägget. eller, stora och stora, jag följer 6 stycken poddar. men här är dom listade iallefall. 
     
    dilan och moa - två sjukt roliga tjejer snackar om allting typ. men mest om tv serier, ångest och hur dåligt samhället är. skrattar alltig högt minst två gånger när jag lyssnar på dom.
     
    flora & frida - alltid smarta samtal och roliga historier. båda är ärliga och det känns lite som att sitta tre kompisar och prata över en fika. 
     
    p3 dokumentär - favoritavsnitt: avsnitten "den dödsdömda polarexpeditionen", "myten om mördommshinnan", "grupp 8" och "flyktingbåtarna till gotland på 1990-talet". känner mig alltid så smart efter jag har lyssnat på p3 och älskar hur välgjorda och viktiga alla avsnitt är. jag lyssnar aldrig på avsnitten som handlar om mord, det tycker jag är för läskigt. 
     
    alla våra ligg - rolig podd om två tjejer som bjuder in sina ex (veckans återvinning kallase det i podden) och pratar om förhållanden och sex. lite som att följa en tv serie med mycket drama. 
     
    psyket - man för följa emmy rasper när hon intervjuar olika kända människor om ångest, kroppsfixering och om hur de mår. 
     
    the memory palace - en kille med behaglig röst som läser coola historier. alla avsnitt är typ tio minuter långa, och man blir väldigt insperarad av dom. vet inte om alla är sanna, men det känns som det. gillar avsnitten "the pirate queen", "400,000 stars", "i have not yet begun to rot" och "the world within the world". fokus på att komma ihåg personer och händelser som glömts bort vad jag har förstått. 
     


    Elvira    •  

    Åh här var många jag aldrig hört om ju som låter superbra! Ska lägga till alla i min podcastapp genaaast.

    Svar: kul att jag kunde tipsa om någonting! kram
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s