• 2017 mars

    Visar 2017-03-24 08.03.15 1.jpgVisar 2017-04-01 05.17.03 1.jpgVisar 2017-03-25 01.06.46 1.jpgVisar 2017-03-25 11.17.53 2.jpgVisar 2017-03-04 04.57.09 1.jpgVisar 2017-03-24 08.03.11 1.jpg
     
    Böcker jag har läst: 
    Gå dit hjärtat leder dig av Susanna Tamaro - 4/5
    Värdkroppen av Sevi Kumral - 3/5
    The Dream in the Next Body av Gabeba Baderoon - 4/5
    Harry Potter and the Chamber of Secrets av J.K. Rowling - (omläsning) 5/5
    So sad today: Personliga essäer av Melissa Broder - 3/5
    Adams tystnad av Dmitrij Strotsev - 2.5/5
    Brev till en nybliven förälder: ett feministiskt manifest i femton punkter av Chimamanda Ngozi Adichie - 4/5
    Det är natten: författaren och den som skriver av Karolina Ramqvist - 4/5
     
    Tankar om mars: 
    • Läste många små korta böcker, och ganska mycket på svenska. Vilket är lite ovanligt. 
    • Var på Öland, åt nudlar med kompisar, firade earth hour med popcorn + kompishäng och tändaljus, var ledare på ett konfirmandläger, sov över i skolan med klassen och gick på jobbintervju. 
    • Träffade också Sandra Beijer och lyssnade när hon föreläste. Hon var fantastisk. 
    • Internationella kvinnodagen firades med tårta och te drickande. 
    • Åt glass ute i solen <33 det var jättefint väder vilket inte händer så ofta i växjö. 
    Vad jag vill läsa i april: Björnstad av Fredrik Backman, Emma av Jane Austin och Everything, Everything av Nicola Yoon.  


    Bokstund    •  

    Det är natten tyckte jag var ganska fantastisk, skrev lite om den på bloggen för att tag sedan. Läste Everything Everything för någon vecka sedan och den var också bra, inte jättebra, men bra.

    Svar: hoppas jag också tycker om den <33 kram
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s