• The Square Root of Summer av Harriet Reuter Hapgood

     
    After nearly a year of mourning, I feel like the Victorians when Edison came along- all those years in the darkness, and then electric light. I've got the earth between my toes.
     
    Titel: The Square Root of Summer
    Författare: Harriet Reuter Hapgood
    Serie/Standalone/Genre/Finns det svensk översättning?: Standalone, magiskrealism (?), ingen svensk översättning 
    Handling: This is what it means to love someone. This is what it means to grieve someone. It's a little bit like a black hole. It's a little bit like infinity.
    Gottie H. Oppenheimer is losing time. Literally. When the fabric of the universe around her seaside town begins to fray, she's hurtled through wormholes to her past: To last summer, when her grandfather Grey died. To the afternoon she fell in love with Jason, who wouldn't even hold her hand at the funeral. To the day her best friend Thomas moved away and left her behind with a scar on her hand and a black hole in her memory. Although Grey is still gone, Jason and Thomas are back, and Gottie's past, present, and future are about to collide—and someone's heart is about to be broken.
    Utgivningsår: 2016
    Sidor: 295 sidor
    Förlag: Roaring Brook Press
    Omslag: Super fint och somrigt 
    Betyg: 5/5 
     
    Den boken var precis lagom snurrig, vacker och sommrig. Jag älskar sommaren, kärlek, familjeproblem (att läsa om), rymden, stökiga bokaffären och allt detta innehåller denna boken. Boken innerhåller också söta små teckningar av vetanskapliga teorier och sånt. Jag gillar när böcker har något lite extra, om det är spellistor eller teckingar. En grej jag kan säga är att i ungefär två tredjedelar in i boken är ganska seg, samma plot utan att något händer för ungefär 50 sidor, men eftersom språket är fint så fortsatte jag läsa iallafall. Huvudkaraktären var lagom rolig, snäll och tillräkligt dum så att man blev lite frustrerad på henne ibland när hon tog fel beslut, men jag hoppades på henne hela tiden. Kan verkligen rekomendera denna boken. 
     
     


    Emelie Karlsson    •  

    ÅÅåh mååååste ha!!!

    Svar: rekommenderar 100% <333 kram
    annamariaa

    MissMagic    •  

    Åh detta låter som en bok för mig. Tack för tipset!

    Svar: varsågod <33
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s