• Mina topp bokrekommendationer

     
    Ibland får jag frågan om jag har några bokrekomendationer, och sÅKLART har jag det. Här är mina top rekomendationer som jag kommer på nu för folk som har läst Hungerspelen, Harry Potter och alla andra böcker man "ska" läsa och som inte vet vad dom ska läsa nu. 
     
    • The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender av Leslye Walton handlar om en tjej med vingar, familjehistoria, kärlek och känslor. En av mina favorit böcker. Full med trasiga mäniskor som man ändå älskar. 
    • Kretsen av Maggie Stievater (The Raven Boys på engelska) handlar om fem ungdomar som försöker hitta en försvunnen uråldrig kung. Fokuserar på vänskap, gruppdynamik och kärlek. Superfin fantasyserie och inte påminner om någonting jag tidigare har läst. Om du vill läsa en serie så är detta mitt ultimata val för dig. 
    • Tordyvlen flyger i skymningen av Maria Gripe. Du kanske tänker, "men den läste jag som barn". Läs den igen, ifrågasett inte. Läs den igen. Pungt. 
    • Hjärta av jazz av Sara Lövestam. gillar du "En man som heter Ove"? Då kommer du nästan garanterat gilla denna boken också. Handlar om kärlek till musiken, mobbning, oväntade vänskaper och hur det är att bli gammal. (Sara Lövestams alla böcker kan jag förestan också rekomendera) 
    • Cinder av Marissa Meyer. Första delen i en serie, tänk dig om alla i Avengers var prinsessor och åkte runt i rymdskepp: då har du denna serien. 
    • Kodnamn Verity av Elizabeth Wein är en av dom bästa andravärdskriget böckerna jag har läst. Fokuserar mycker på vänskap och att uppfylla sina drömmar. 
    • Sommaren jag blev vacker av Jenny Han supersupersuper bra bok om kärlek, sommaren och familj. Den bästa sommarboken jag vet, men den passar såklart på hösten också. (Rekomendarar även alla Jenny Hans andra böcker) 
    • Det här är hjärtat av Bodil Malmsten, om du ska läsa någon diktsamling borde det vara denna (eller möjligtvis milk and honey men men).
    • Alice i Underlandet av Lewis Carroll, om du ska läsa någon klassiker så borde det vara denna (eller Stolthet och Fördom men men) 


    Lion´s Library    •  

    Den första boken som du nämner har jag blivit nyfiken på :)

    Svar: åhhh den är super bra <33 jag älskar den. kram
    annamariaa

    Elvira    •  

    SÅ klockren definition av Cinder! Ska verkligen fortsätta på Raven boys-serien. Ska. Och Cinder för dem delen!

    Svar: Haha tack <333 Det är jätte bra böcker båda. Kram
    annamariaa

    MissMagic    •  

    Åh vilken bra lista. Mycket bra där så som Maria Gripe och Alice i Underlandet och Sara Lövestam. :)

    Jag taggade dig föresaten på min blogg i en tag om hösten och läsning :)

    Svar: Tack för taggen! Tycker sådana är superoliga att göra. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s