• Top Ten Tuesday: Spring TBR

     
    På brokeandbookish.com handlar denna veckans Top Ten Tuesday om vilka böcker som jag ska läsa i vår. Jag är så läs-taggad inför alla böcker på denna lista. Hoppas att jag kan köpa dom snart. Idag har jag nationella prv i svenska, läsförståelse. Är nervös, men jag är ganska bra på att läsa så det går nog bra. 
     
    The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender av Leslye WaltonMagical realism, lyrical prose, and the pain and passion of human love haunt this hypnotic generational saga. Så står det på goodreads om denna boken och den verkar  f a n t a s t i s k t.
    Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie - Den har vunigt massor med priser och så + så verkar den braaa.
    The Love that Split the World av Emily Henry -  Jag har läst dom två förta kapitlerna av denna boken och den verkar så underbar. Språket var helt loyely och jag vill läsa denna så sjukt mycket. Handlar om den tjej som helt plötsligt börjar se "dom fel sakerna", hennes ytterdörr är en annan färg och sedan försvinner hela hennes stad. 
    Why We Broke Up av Daniel Handler I'm telling you why we broke up, Ed. I'm writing it in this letter, the whole truth of why it happened. 
    Between Shades of Gray av Ruta Sepetys1941, Sovjetunionen och en 15 årig tjej. Dessutom var den ganska hypad för några år sedan. 
    A Darker Shade of Magic av V.E. Schwab - Magi, många olika London och en snygg kappa. Låter perfekt.
    Howl's Moving Castle av Diana Wynne Jones - Verkar lagom utflippad och magisk.
    The Color Purple av Alice Walker - Verkar jätte hemsk men bra. 
    Rose Under Fire av Elizabeth E. Wein - WWII och kickass. Dessutom älskarde jag Code Name Verity av samma författare och detta är en fristående fortsättning typ. 
    To All the Boys I've Loved Before av Jenny Han - Jag älskar dom andra böckerna som jag har läst av Jenny Han och vill gärna läsa denna boken av henne.
     


    Lion´s Library    •  

    Oj där fanns bara böcker på engelska, strongt att kunna läsa det. De ser fina ut i alla fall :) Vad roligt att vara så läspepp, jag är också taggad på min lista :) Och hoppas det gick bra för dig på provet!

    Svar: Haha, tack. På provet gick det bra ändå. Kram <33
    annamariaa

    Carro    •  

    Din lista påminner mig om att jag verkligen borde läsa mer på engelska!

    Svar: Och detta påminer mig att jag måste läsa mer på svenska haha! Kram
    annamariaa

    Elvira    •  

    Ava Lavender verkar verkligen sjukt fantastisk, och åå Americanah! Vill så läsa den men den avskräcker mig lite med sitt sidantal och att den verkar rätt så "jobbig". Between shades of Gray läste jag faktiskt för nåt år sen och tyckte mycket om, väldigt tung men också gripande och tankeväckande :)

    Svar: Americanah är ju typ 500 sidor (tror jag??) men tänker att man kan läsa lite i taget. Roligt att du gillade Shades of gray, den verkar jätte bra! Kram
    annamariaa

    MissMagic    •  

    Åh härlig lista. jag blir sugen på många utav böckerna här.
    The Strange and Beautiful Sorrows vill jag verkligen läsa. The Color Purple har jag också tänkt läsa ett bra tag.
    The Love that Split the World är också väldigt lockande :)

    Svar: Hihi, man vill typ läsa alla böcker som finns. Kram
    annamariaa

    Anna Maja    •  

    A darker shade of magic är jag också jättesugen på! Fast måste i så fall först köpa hem den, och jag borde verkligen inte köpa fler böcker. Dessa problem ;)

    Svar: Heller hur, men den finns i pocket för 80 spänn på adlibris. Och det är ju ändå inte jätte jätte dyrt. Fast sedan är det ju det där med att man ska få plats i hyllan också. Kram
    annamariaa

    A ROOM OF MY OWN    •  

    många spännande titlar. har i alla fall läst Adichie och Walker.

    Svar: <3333
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s