• Top Ten Tuesday: Böcker värda att nämna

     
     
     
    Snart är det påsklov! Har ett prov till imorgon och sedan tar jag helg. Eller igentligen är det ju en till dag i skolan men den räknas knappt. Har varit så stressad över franska provet jag ska ha imorgon, men nu känns det bättre. Iallefall, veckans Top Ten Tuesday är: Ten Books I Really Love But Feel Like I Haven't Talked About Enough/In A While. Jag bablar ju hela tiden på om böckerna jag älskar så denna lista kanske inte blir så jätte mycket ny information, men ändå.
     
    En Man Som Heter Ove av Fredrik Backman - Jätte bra bok trotts att den kanske är lite hypad. Men om du inte har läs den tycker jag absolut att du ska göra det, om du vill skratta och gråta iaf.
    Systrar i Jeans av Ann Brashares - Åhh, jag äskar Systrar i Jeans. Så himla fin historia. Läser nästan alltid någon av böckerna i denna serien på sommaren. 
    The Wrath and the Dawn av Renee Ahdieh - Tänker ganska ofta på denna boken och hur bra den är. Retellig på Tusen och en natt. 
    Nimona av Noelle Stevenson - Om du vill börja läsa serieromaner är detta ett tips! Lätt att läsa och rolig. 
    Percy Jackson av Rick Riordan - Älskar allt böcker av Rick Riordan typ men vill gärna tipsa mer om dom. Tonåringar som räddar värden och grekiska gudar.
    Sommaren jag blev vacker av Jenny Han - Denna boken läser jag också ofta på sommaren. Jag fkn älskar den.
    En Prinsessas Dagbok av Meg Cabot - Detta var en serie som jag läste tidigt. Blöjde igenom alla tio böcker på mellanstadiet. Har läst om några sedan dess och tycker så mycket om dom <333
    Harry Potter av JK Rowling - Jag pratar i och för sig mycket om Harry Potter men dels kom jag inte på någon mer bok och dels så kan man ju inte prata för lite om HP?
     
    Det blev det bara åtta böcker men jag har inte tid att komma på fler pga jag måste plugga. Tyvärr. Har du någon underbra underhypad bok som du vill tipsa om? Skriv i kommentarsfältet vetja´. 


    Lion´s Library    •  

    Systrar i jeans skulle jag så himla gärna vilja läsa igenom :) Minns att jag gillade dem men det var ju ett tag sen.

    Svar: Ja, så himla fina böcker. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s