• Bokbloggsjerkan, book hangover

     
    Ännu en till jerka av Annika. Vill förövrigt säga att idag den första vårdagen och vad är inte mer pepp än det? Heja vitsippor, björköron och sol! Här kommer iallefall frågan:
     
    Har du någonsin haft en ”book hangover”, det vill säga en bok som tar slut på tok för tidigt och lämnar ett sådant avtryck/tomrum att du inte riktigt förmår dig plocka upp en ny bok för att aktivt försöka komma över den?  Vilken i så fall?
     
    Ja, efter jag hade läst Scarlet i The Lunar Chronicles kunde jag inte läsa någon ny bok på några dagar. Jag gick tillbaka i boken och läste om flera stycken och grät över samma sak flera gånger. Ehhh, det kanske inte var så normalt betende men ändå. Sedan efter jag hade läst ut alla böckerna i Heroes of Olympus på typ två veckor så kunde jag inte tänka på något annat i flera veckor. Jag läste ut The Blood of Olympus på en båt i skärgården och använde upp allt mitt internet för att söka på tumblr om denna bokserien. Det är dom jag kan komma på nu. 


    Hanna    •  

    Min främsta "bok.bakfylla" är nog när jag var nitton och precis läste ut den hemliga historien av Donna Tartt, dagarna innan jag själv skulle börja på universitetet.
    Precis rätt timing och kunde verkligen inte tänka mig att läsa något annat efter det.

    Eller nu i december när jag läste ett så starkt ljus av Lyra ekström. Halledar vilken bok.

    Svar: Timingen påverkar så humla mycket hur man upplever böcker. Hmmm, jag kanske ska kolla in Stark ljus. Kram
    annamariaa

    Evelina    •  

    Ja, Scarlet var riktigt bra så inte konstigt att du fick bokbaksmälla :)

    Svar: Håller helt med. Kram
    annamariaa

    Lion´s Library    •  

    Förklaring nr 2 var ju rolig :)

    Svar: Eller hur <33
    annamariaa

    Monika    •  

    Enligt den definitionen så har jag aldrig drabbats av book hangover :)

    Svar: Sån olikt att man är olika. Det kanske är ett fenomen som är vanligare att man får om man läser young adult? Kram
    annamariaa

    MissMagic    •  

    jag tror att det är ett normalt beteende hos bokälskare ;)

    Svar: Hahah, det har du nog rätt i. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s