• The Trials of Apollo - The Hidden Oracle

     
    It warmed my heart that my children had the right priorities: their skills, their images, their views on YouTube.
     
    Titel: The Hidden Oracle 
    Författare: Rick Riordan 
    Serie/Standalone/Genre/Finns det svensk översättning?: The Trials of Apollo #1/5, ingen svensk översättning ännu.
    Handling: How do you punish an immortal? By making him human.

    After angering his father Zeus, the god Apollo is cast down from Olympus. Weak and disorientated, he lands in New York City as a regular teenage boy. Now, without his godly powers, the four-thousand-year-old deity must learn to survive in the modern world until he can somehow find a way to regain Zeus's favour. But Apollo has many enemies - gods, monsters and mortals who would love to see the former Olympian permanently destroyed. Apollo needs help, and he can think of only one place to go . . . an enclave of modern demigods known as Camp Half-Blood.
    Utgivningsår: 2016
    Sidor: 376 sidor
    Förlag: Disney-Hyperion
    Omslag: Jag tycker ändå det är rätt coolt och jag tycker den ser intressant ut. Men vackert? Nej. 
    Betyg: 4.5/5 
     
    Denna boken fick mig att skratta högt flera gånger. Denna boken kanske till och med är den roligaste av Ricks böcker. Apollo är en väldigt "snorkig" karaktär som är lätt att skratta åt. Men trots att jag i början av boken inte kände så mycket empati för Apollo och jag störde mig lite på han så lyckades jag mot slutet av boken att tycka om honom <333 Jag älskade att vi fick se gamla karaktärer och att serien fortsätter bara några månader efter Heroes of Olympus slutade. Jag måste säga att innan jag läste denna boken var jag rädd att ploten skulle vara lite tråkig och inte innehålla så mycket spänning, men så var inte fallet. Problemen karaktärerna ställs inför känns inte framtvingade och dom passar bra ihop med informationen vi har fått från dom andra böckerna i samma värd. Jag rekomenderar att man innan man läser första delen av Trials of Apollo att man läser Ricks andra grekiska serier (Percy Jackson och Heroes of Olympus). Om man känner att man inte orkar läsa alla dom 10 böckerna men ändå vill läsa något av Rick kan jag rekomendera att läsa Magnus Chase triologin (bara en bok ute än så länge dock). Men jag tycker absolut att hans böcker är värda tiden. Om man gillar snabblästa, roliga och smarta böcker är Rick Riordans böcker perfekta.











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s