• Läser dina kompisar?

    källa
     
    Jag har aldrig varit med på Veckans Bokbloggsfråga, men jag tycket denna frågan var trevlig att svart på. Frågan lyder:
    Läser även dina nära och kära? Är böcker, läsande och bokbloggande ett intresse du delar med andra i din närhet? Ger du ofta bort bokpresenter till jul, födelsedagar och andra firanden?
     
    Mina föräldrar har alltid läst mycket för mig och mina syskon när vi varit små. Dom gillar böcker, men det blir kanske att dom läser 4 böcker på ett år. Min syster gillar också att läsa ganska mycket och ibland frågar hon mig efter boktips vilket är kul. Vi tog en runda på bibloteket för några dagar sedan och då hjälpte jag henne att låna sommarböcker (det kommer snart upp ett inlägg om det, så håll utkik). För min 10 åriga lillebror läser jag ibland Harry Potter högt, men han är inte så jätte ivrig dock. Han vill mest spela fotboll vilket är lite synd. Jag kanske ska ta och köpa Zlatans bok till honom i present, hmmm. Jag har några kompisar som håller sig uppdaterade om "bokvärden" vilket är super skoj, men dom flesta läser bara någon gång ibland/aldrig. Men jag försöker att peppa dom till att läsa, mohahaha. 
     
    Jag älskar att ge bort böcker. Dels är det jättebra för då börjar ju folk i min närhet läsa, och sedan ger man ju bort en upplevelse vilket alltid är fint. Och också för att jag tycker att böcker är en väldigt bra grej. 


    Elvira    •  

    Alltså ja nästan precis så är det för mig med. Och JA! Visst är det fint att ge en bok då en samtidigt ger en upplevelse :D kram!

    Svar: Böcker är super bra presenter, kram kram <33
    annamariaa

    Evelina    •  

    Mina föräldrar läser rätt så mycket, men tyvärr har jag inte så många kompisar som gör det. Jag försöker ofta undvika att ge bort böcker i present, jag tycker väldigt mycket om att göra det, men det känns som så förutsägbart för att vara mig :)

    Svar: Det är ju roligt att överaska med presenter, kram
    annamariaa

    Monika    •  

    Zlatans bok till en fotbollsspelande lillebror ä rju alldeles perfekt :)

    Svar: Det får nog bli hans födelsedagspresent <33 kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s