• Böcker jag har köpt den senaste tiden

     
     Jag tänkte att jag skulle samantaffa böckerna jag har köpt/fått den senaste tiden. 
     
    Först ut har vi alla Harry Potter böckerna. Detta har jag faktigst gjort ett helt inlägg om här. Men för att hålla det kort är dom underbara. 
     
    Sedan har vi The Hidden Oracle av Rick Riordan. Jag har skrivit en recension om den boken här. Men den handlar om guden Apollo som blir mäniska. Jag gav den 4.5/5 sjärnor och jag tyckte den var superrolig. 
     
    I present av farmor och farfar fick jag Bodil Malmstens Samlade dikter. Jag har länge velat ha den och jag blev superglad. Tror jag ska börja att läsa den ikväll tillochmed. 
     
    Jag slutade nian nu för några dagar sedan och då fick jag en bok av skolbiblotikarien. Jag blev helt rörd. SÅ himla gulligt. Boken jag fick var Another Day av David Levithan. Enligt biblotikarien går det att läsa den utan att ha läst den tidigare boken, så vi får hoppas på det. Men konceptet verkar intressant, det handlar om A som inte har en kropp själv. Utan måste hoppa mellan olika kroppar, och en dag blir han kär. 
     
    milk and honey av rupi kaur köpte samtidigt som Harry Potter böckerna och The Hidden Oracle. milk and honey är en diktsamling som jag fullkomligt älskade. Jag har skrivit mer om den här. 
     
    Sedan av Massolit Förlag fick jag För att kunna leva i utbyte mot en ärlig recension. Tack så jätte mycket för det. Jag har skrivit en recension om den boken här. Boken handlar om en nordkoriansk flicka som flyr till Sydkorea. Boken var väldigt hemsk och stark. 
     
    Av Alfabeta förlag fick jag Berättelsen om lilla L och hunden Lajka i utbyte mot en ärlig recension. Tack tack tack. Jag har redan läst denna, och eftersom det är en barnbok gick det snabbt. Jag gillade den mycket och tyckte det var en bra och lärorik barnbok. Min recension kommer upp snart, så håll utkik för det. 











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s