• Höstutgivningen - böcker jag ser framemot

    Top 4 svenska böcker som kommer ut:
     
     
    Allt som blir kvar av Sandra Beijer, förlag Natur och Kultur - Jag älskade Sandras första bok och hoppas att denna är minas lika bra. Redan förhandsbeställt hihi.
    Stanna av Flora Wiström, förlag Bonnier Carlsen - Jag har följt Floras blogg i flera år och då måste jag ju såklart läsa hennes bok. Jag har redan förhandsbeställt denna. 
     
             Christoffer Carlsson - Oktober är den kallaste månaden (inbunden 2016)
     
    Björnstad av Fredrik Backman, förlag Pirat - Jag har ju totalt älskat Backmans alla andra böcker, och han är sanslöst rolig på sin instagram. Denna boken ska tydligen handla om sport, kärlek och en stad.
    Oktober är den kallaste månaden av Christoffer Carlsson, förlag Gilla Böcker - Jag hade ingen som hälst aning om att dena boken kom ut förens för nån timme sedan, men titlen är så bra. Tror att den kan vara riktigt bra. 
     
    Dessutom kommer Carry On av Rainbow Rowell ut på svenska som Gå vidare. Anna och den franska kyssen kommer även ut som fin pocketutgåva. Jag har ju redan läst dom två böckerna och gillade den super mycket. Även Tårar i havet verkar bra. 
     
    Top 6 engelska böcker som kommer ut:
     
          
     
    Heartless av Marissa Meyer - Är så himla pepp på denna boken. Jag älskar Alice i Underlandet och Marissa Meyer. Kommer ut i november.
    Stealing Snow av Danielle Page - Jag älskar Snödrottningen av H.C. Andersen och det är den sagan som denna boken grundar sig i. Dessutom är framsidan supersnygg. Kommer ut i september.
     
             
     
    Furthermore av Taherh Mafi - Ett: Omslaget är underbart. Två: Det är "middle grade". Tre: Jag får Alice i Underlandet känslor ifrån sammanfattningen. Kommer ut i 30/8.
    The Hammer of Thor av Rick Riordan - The Sword of Summer som är första delen i denna triologin var super duper bra så jag längtar tills denna kommer ut. Kommer ut i oktober.
     
              
     
    Strange the Dreamer av Laini Taylor - Jag har bara hört positiva grejer om Lainis andra böcker, och nu när hon släpper en ny som verkar lika bra är jag jätte pepp. Kommer ut i september. 
    Wayfarer av Alexandra Bracken - Förstättningen på Passenger som jag älskade. Handlar om tidsresor och pirater. Kommer ut i januari så den kanske egentligen inte hör hemma på denna listan, men men. 


    Emelie Karlsson    •  

    Åh. Heartless, Wayfarer, Strange the Dreamer och Furthermore <3<3

    Svar: Så mycket bra böcker <33
    annamariaa

    Vargnatts bokhylla    •  

    Allt som blir kvar och Björnstad vill jag också ha :). Speciellt Björnstad efter Backman är en favorit :).

    Svar: Backman är bäst <333
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s