• Disney tag

     

    Favourite Princess? Anna ifrån Frozen, hon är så snäll och tror på folk.


    Favourite Prince? Flynn Rider/Eugene Fitzherbert <33

    Favourite Couple? Flynn and Rapunzel!!

    Least Favourite Princess? Kanske Merida eller Snö Vit, men gillar dom såklart också.

    Least Favourite Prince? Snubben ifrån Törnrosa skulle jag säga, men det var länge sedan jag såg filmen.


    Favourite Dress/Outfit? Rapunzels rosa klänning eller Tianas klänning.


    Least Favourite Dress/Outfit? Hmm, Merida outfit.

    A Princess Who Inspires You? Anna ofc, men också Belle och Mulan. Älskar också Rapunzel.

    Worst Decision Made by a Princess? Lets be real, Ariel kanske inte gjorde det smartaste valet.

    A Villain You Feel Was Justified in Their Treatment of [the] Princess/Prince?

    Detta är en svår fråga, men Ursula eftersom det ändå var Ariel som kom till henne och skrev på ett kontrakt. Fast, hon är fortförande hemskt elak, hela det där med att gifta sig med prinsen och försöka förstöra allt.

    A Princess You Would Like to Trade Places With? Mulan, hon har det ganska roligt, får träffa en snygg kille och rädda värden.


    A Princess Whose Life You Would Hate to Have?

    Askungens kanske. Hon hade det ganska tufft innan hon gick på balen.

    A Princess You Think is a Bad Role Model for Young Girls?

    Det ända jag inte gillar med dom flesta Disney prinsessor är att dom är så onatuligt smala. Ariel kanske inte häller är den bästa förebilden heller.

    Favourite Song Sung by a Princess (can include duets)?

    "Havet är djup", "I have a Dream" och såklart nästan alla sånger i Frozen.


    The Princess With Whom You Would Be Best Friends? Anna eller Rapunzel <33

    The Princess You Would Dress As for a Halloween/Costume Party? Föralltid Anna.

    List Three Admirable Qualities About the Princess You Named on Question number #4?

    Merida är modig (duuh?), bra på pilskytte och verkar veta vad hon vill. Snö Vit är väldigt glad och alltid snäll.


    The Happy Ending You Feel Didn’t Make Sense/Was Too Easy?

    Jag tycker nästan att alla slut inte visar dom psykiska problemen än del prinssessor borde ha. Typ Rapunzel, hon borde vara helt förkrossad och inte må så bra eftersom hon hade bott i ett torn med en elak häxa hela sitt liv. Fast förstår att det är "barnfilmer" så man kanske inte kan visa allt sånt, men det är bara det att jag bryr mig så mycket om karaktärerna.

    Favourite Sidekick Olof eller Abu ifrån Aladin.



    If You Were a Disney Princess, What Would Your Story Be? Kanske Mulan


    What Do You Want to See from the Next Disney Princess?

    Mer variation, kanske dags att bryta hetro normen? Mer realistisk kropp kanske skulle kunna vara bra. Kanske en prinssessa med kort hår? Det hade varit roligt. Men personlighets mässigt så har jag inte några ideér, kanske en "mindre snäll" prinssessa som inte brydde sig vad andra tycker. Fast vet inte.

    Tog taggen härifrån












    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s