• Top Ten Tuesday

     
     
    Denna Top Ten Tuesday är Böcker och Musik. Jag har först skrivigt fem stycken låtar som passar som soudtracks till böcker, och sedan låtar som jag tycker både bli till böcker. Alltså detta var ganska svårt faktigst, så allting kanske inte är i perfekt harmoni. Men det var roligt att klura lite. 
     
    Soundtracks till böcker:
    Snälla bli min igen av Veronica Maggio - Det handlar om dig av Sandra Beijer. Varje gång jag hör Snälla bli min igen tänker jag på Det handlar om dig, alltså varenda gång. Tycker dom är perfeka för varandra. Låtexten och boken följer nästan samma plotline, bara att Det handlar om dig slutar lite lyckligare. 
    All of the stars av Ed Sheeran - The Fault in our Stars av John Green. All of the stars tror jag dom spelar i filmvaritionen av The Fault in our Stars och den passar ju onekeligen jätte bra med boken. 
    I Want to hold your hand av The Beatels (eller vilken som helst varition) - Passenger av Alexandra Bracken. Tycker denna låten summerar upp Ettas och Nicolas relation jätte bra. Och så är den så fin, precis som boken.
    I had the time of my life ifrån Dirty Dancing - Lola and the boy next door. Känner bara att det typ passar? Vet inte riktigt varför. Men jooooo. Kanske.
    Sommare jag blev vacker av Jenny Han - Summertime Sadness av Lana Del Rey. Sommaren jag blev vacker är en sorlig bok tycker jag, och därför tycker jag denna låten passar. Sedan så heter ju låten Summertime Sadness, vilket stämmer även med boken, haha. 
     
    Låtar jag vill ha böcker inspererade av:
    Even if I'm loud doesn't mean I'm talking to you av Tove Styrke - En bra kick ass låt = bra kick ass bok.
    Now I see the light ifrån Trassel  - Fett fin kärlekslåt ifrån Disney filmen Trassel, jag tycker vi behöver en bra retelling av  Rapunzel. Hälls imorgon tack. 
    Mörkt av Vernica Maggio - Låten är uppbyggd nästan som en historia, två stycken badar i en simmhall efter mörkrets inbrott. Hur romantiskt? Tror verkligen på detta konceptet. 
    I Knew You Were Trouble - Tjej blir dumpad. Tjej kommer över kille och har asroligt. Låter perfekt. 
    Jag är en Vampyr av Markus Krunegård - "Hela världen är så underbar om man är korkad, tom och glad" Alltså böcker med sarkastiskt karaktärer är dröm. Behöver mer tack. 


    Sara    •  

    snälla bli min igen är så himla lik det handlar om dig. helt sjukt.

    Svar: Eller hur! Håller med dig till 100%. Kram
    annamariaa

    billy    •  

    ed sheeran är feaking guden ju. och the fault in are stars.

    Svar: Eds röst är som typ smält hounung! Grym är han. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s