• Böckerna mes störst påverkan på mig: 2015

     
    Jag är fullt medveten om att jag skriver detta inlägget extremt sent. Men, jag gör det iallefall. Deal whit it. Jag blev väldigt sugen på att göra denna listan nu. Det är ju ändå bara början av 2016. Här kommer dom böckerna som har haft mest påverkan på mig tjugohundrafemton:
     
    The Wrath and the Dawn av Renee Ahdieh 
    En nyfatting på tusen och en natt. Sjukt bra bok som för mig bara har vuxit med tiden. Jag gillade mest vänskapen mellan huvudkaraktären och hennes bästa kompis, det fina språket och den fantastiska genomtänkta historien. 
     
    Hjärta av Jazz av Sara Lövestam 
    En historia om en 15 årig tjejen Steffi och vänskapen som växer fram mellan henne och en gubbe som heter Alvar som bor på närliggande äldreboende (låter typ pervert med det är det icke). Båda dom älskar jazz och det förenar dom. Jätte fin bok om vänskap och musik. Gillade sättet författaren vävde ihop två historier i en. Grät otroligt mycket medans jag läste denna boken. 
     
    Heroes of Olympus av Rick Riordan (och typ allt annat jag läste av han)
    Grekiska gudar och tonåringar som räddar värden. Dom två första veckorna av mitt sommarlov 2015 var denna serien det ända jag kunde tänka på. Herre gud. Jag älskar allt med de här böckerna, så mycket action och snorkliga komentarer <333. 
     
    Elenora & Park av Rainbow Rowell
    En kärlekshistoria på 80-talet mellan två ungdomar. Supersöt men inte alltid lätt bok om kärlek. Om klasskillnader och könsnormer. Lästen denna boken i början av maj och den hjälpte mig väldigt mycket. Mina föräldrar hade just skilt sig, och då kändes denna boken som ett plåster på såren typ. Jag älskar språket i denna boken och det känns liksom som om känslorna vibrerar ut ifrån sidorna i denna boken. Tror verkigen jag måste läsa om denna snart. 
     
    The sky is everywhere av Jandy Nelson
    När Lennies syster Bailey död plötsligt skakas hela värden om för Lennie. En bok om sorg, musik och kärlek. Verkligen en gråt-värdig bok som fick mig att tänka. Älskade dikterna som fanns med i början av varje kapitel. 
     


    Nilmas Bokhylla    •  

    Jag blev tyvärr lite besviken på Eleanor & Park men hoppas att Fangirl ska vara lite bättre. Jag har ju hört så mycket gott liksom!

    Kul med lite andra tips också :)

    Svar: Fangirl tyckte jag också om jätte mycket, den har en liten annan ton än Elenor & Park. Synd att du blev lite besviken på den. Kram <33
    annamariaa

    Vargnatts bokhylla    •  

    Eleanor & Park tyckte jag också väldigt bra om.

    Svar: Så fin bok <33
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s