• The Love That Splits The World av Emily Henry

     
    There’s nothing scarier than hearing someone you love cry, except imagining a world where that sound stops. Suddenly I can’t breathe. Can’t be here. There’s nothing scarier than loving someone.
     
    Titel: The Love That Split The World
    Författare: Emily Henry
    Serie/Standalone/Genre: YA Fantasy 
    Handling: Natalie’s last summer in her small Kentucky hometown is off to a magical start... until she starts seeing the “wrong things.” They’re just momentary glimpses at first—her front door is red instead of its usual green, there’s a pre-school where the garden store should be. But then her whole town disappears for hours, fading away into rolling hills and grazing buffalo, and Nat knows something isn’t right. That’s when she gets a visit from the kind but mysterious apparition she calls “Grandmother,” who tells her: “You have three months to save him.” The next night, under the stadium lights of the high school football field, she meets a beautiful boy named Beau, and it’s as if time just stops and nothing exists. Nothing, except Natalie and Beau.
    Utgivningsår: 2016
    Sidor: 390 sidor 
    Omslag: Jag gillar det jätte mycket! Särskilt stjärnorna och färgerna. 
    Betyg: 4/5 (läsupplevelsen!) 
     
    Denna boken var precis det jag behövde, en omöjlig tonårsromans med ett kärleksintresse som var en charmig kille med långt mörkt hår, sommar och att fint språk. Det jag uppskattade mest mer denna boken var Beau och Natalie och deras relation. Den var bara så drömmig och bra. Jag känner att om denna boken hade sopat alla över naturliga element så hade det varit okej för mig. Jag brydde mig inte jätte mycket om det och dessutom var det svårt att förstå tid resandet mm. Det hände väldigt många grejer i boken och det kändes som om författaren kanske försökte trycka med lite för mycket grejer i boken. Både romans, familjedrama, kompisrelationer, hitta sig själv OCH dom måste rädda någon. Det blev lite för mycket i en bok på knappt 400 sidor. Jag tyckte inte att jag kände Natalie i slutet av boken, och hon växte liksom inte riktigt som person under bokens gång. Men hon var fortförande en trevlig huvudkaraktär och hon var ganska rolig ibland. Jag gillade Natalies och Megans vänskap super mycket, det var skönt med en bok där huvudpersonen inte dolde några saker ifrån sin bästa kompis. Det var en väldigt gullig bok och jag grät jättemycket i slutet. Jag tror definitivt att jag ska kolla in Emilys andra bok när den kommer. 
     
    (Denna boken har fått kritik för hur Natalie abortions historia mm, som jag tyvärr inte viste då jag beställde den. Men det är viktigt att diskutera detta problem, men som en sextonårig läsare påvärkade detta inte min läsupplevelse) 
     


    Vargnatts bokhylla    •  

    Vilket fint citat från den!

    Svar: Eller hur, väldigt vackert tyckte jag också. Kram
    annamariaa

    MissMagic    •  

    Är nyfiken på denna. Alla pratar om den. Ska absolut läsa den men ska tänka på den där kritiken om abort-delen...

    Tack för en bra recension :)

    Svar: Tack för kommentaren <33.
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s