• Poetry Month - Del fyra

     
    Källa ett: Hjalmar Gullberg 
    Källa två: Hjalmar Gullberg 
    Källa tre: Elmer Diktonius 
    Källa fyra: Ben Okri 
    Källa fem: Ben Okri 
     
    Detta är det sista inlägget i min "Poetry Month" som har pågått under april. Jag får säga att det ändå har varit en lyckad månad. Jag har försökt pushat mig själv lite och läsa mer poesi. Jag har även skrivit lite lite, vilket ändå är en förbättring mot tidigare. Särskilt roligt tycker jag det har arit att dela med mig av fina texter som jag hittar. Hoppas det har varit roliga inlägg att läsa. Just nu är jag i England och har det jätte bra. Vi ska besöka ett av ställerna där Harry Potter har spelats in på, det är jag löjligt taggad på! 
     
    Som fortsätning av mitt diktläsande har jag tre böcker som jag vill köpa: Edith Södergran Samlade dikter, Bodil Malmstens Samlade dikter och Milk and Honey av Rupi Kaur. Rupi Kaur har jag faktiskt upptäkt genom denna månaden jag har haft, så det är roligt att jag har lärt mig något. För det var de som var meningen. Denna månaden har jag läst ut dikt samlingen Wild av Ben Okri, jag gav den fyra sjärnor på goodreads. Men det är väldigt svårt att betygsätta dikter eftersom det är så indivuelt. Jag är glad att jag läste den iallefall. 
     


    MissMagic    •  

    Jättefina dikter i detta inlägg. Jag har verkligen gillat din poesi månad :)

    Svar: Hihi jag blir så glad <3 Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s