• Poetry Month - Del ett

    'Greater than' by Della Hicks-Wilson, probably one of my favorite pieces ever: Bruno K. Öijer:
     : Bodil Malmsten - Det här är hjärtat:
    Ord - Edith Södergran: trust your heart if the seas catch fire (and live by love though the stars walk backward):
     
    Ett källa: Greater than av Della Hicks-Wilson.
    Två källa: Bruno K. Öijer.
    Tre källa: Nikita Gill.
    Fyra källa: Ur "Det här är hjärtat" av Bodil Malmsten.
    Fem källa: Ord av Edith Södergran.
    Sex källa: Dive for Dreams av EE Cummings. 
     
    Detta är det första inlägget i min "Poetry Month" som kommer pågå nu under april. Projektet går ut på att jag varje söndag ska sammanställa några dikter som jag tycker är fina i ett inlägg, läsa dikter och skriva. Under dom första dagarna av april så har jag läst i "100 samlade dikter av Hjalmar Gullberg". En del meningar av han är helt klockrena och andra sisådär. Han skriver ganska mycker om döden vilket är lite nedstämmande. Men det är fint ändå. Annars så har det inte hänt så mycket på dikt-fronten. Men det har ju bara tre dagar än så länge. 
     
     


    MissMagic    •  

    Åh så fina dikter du har valt ut! jag gillar särksilt Dive for dreams och 93 precent stardust :)

    Svar: Gillade dom också <33 Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s