• Mina biblotekslån just nu

     
    Jag älskar bibloteket. Trotts att jag igentligen skulle vilja köpa alla böcker jag vill läsa, men tyvärr går det inte pga pengar. Och dessutom är det ju inte bra att äga böcker man inte gillar, så om man läser en bok på bibloteket som är helt  f a n t a s t i s k  så kan man alltid köpa den sen. Detta är böckerna som jag har lånat hem på senaste tiden. Jag har bara läst Simon vs The Homo Sapiens Agenda och A Letter To My Daughter än så länge. Men jag kommer till dom andra snart. 
    Simon vs The Homo Sapiens Agenda av Becky Albertall - Super super gullig bok om Simon som är gay, Harry Potternörd och sockerberoende. Han skriver brev till din mystiska Blue och ja. Läs boken.
    Ready Player One av Ernest Cline - Året är 2044 och nästan alla lever i denna "tvspels verklighet". Sedan är det någon skattjakt och sånt. Denna boken är ganska hypad så tänkte "Vaffär inte?" när kag såg fen på biblioteket.
    A Letter To My Daughter av Maya Angelou - Dena boken har jag läst. Mest för den är på 166 sidor. Den är typ som en "life guiding" bok. Den var trevlig att läsa och så, jag gav den 3 sjärnor av 5 möjliga. Dock så ståd det på en sida "att man skulle sluta med sarkasmen" och ja. Det tänker jag ju inte göra. 
    Maus av Art Spiegelman - Grafisk novell om andra värdskriget där judar är möss och nazister katte
    För att kunna leva av Yeonmi Park - Självbiografi om en tjej som flydde ifrån Nordkorea. 


    Lion´s Library    •  

    För att kunna leva tycker jag verkar intressant. Undrar om den är tung och inlevelsefull att läsa eller om det "bara" är ämnet, alltså hur den är skriven. Hoppas du uppskattar den :)

    Svar: Jag kommer återkomma med en recension sen. Hoppas också den är bra, kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s