• I am slaying those series - Series TBR 2106

     
    källa
     
    Ja, det är alltid trevligt att läsa en bra bokserie, men det tar ju sådan tid. När jag såg att jessethereader hade gjort en video om vilka serier han hälst ville läsa 2016, så tänkte jag att det var väldigt smart. Serierna som är i kusiv still är lite mindre prioriterad, men jag vill ju såklart läsa alla. Så nu gör jag en sådan här lista: 
     
    The Daughter of Smoke and Bone av Laini Taylor (3 böcker) - Jag vet inte så mycket om denna serien mer än det handlar om änglar, demoner och en tjej med naturligt blått hår. Och att språket ska vara helt fantastiskt. 
     
    The Raven Cykel av Maggie Stiefvater (4 böcker) - Handlar om Blue vars hela familj är synsk, och dom säger till henna att hon kommer göra så hennes sanna kärlek dör. Plus att det är något mysterie och tre (fyra?) intenatskole-killar som hon träffar. Språket ska tydligen vara som poesi och även här helt fantastiskt. 
     
    The Infernal Devices av Cassandra Clare (3 böcker) - För att vara ärlig kommer jag nog aldrig läsa The Mortal Instruments, men The Infernal Devices tycker jag verkar bra. Utspelar sig i viktorianska London och demoner och sånt roligt. 
     
    To all the boys I loved before av Jenny Han (2 böcker) - Söt romantisk bok med mycket fokus på familjen. Det är bara två delar i denna "duology" så denna hoppas jag kunna läsa.
     
    Harry Potter av JK Rowling (7 böcker) - Jag har ju redan läst alla delar men jag vill läsa om dom inför Cursed Child och Fantastisc Beast (!!!!!!!). Så detta taggar jag.
     
    Shades of Magic av V.E. Schwab (2 böcker än så länge) - Denna serien är inte fullbordad ännu, men dom två första delarna A Darker Shade of Magic och A Gathering of Shadows vill jag jätte gärna läsa så jag tar med dom i listan iallefall. 
     
    An Ember in the Ashes av Sabaa Tahir (2 böcker)- Den första boken är också än så länge bara ute i denna "duology", men den sista delen kommer ut efter sommaren så jag planerar att läsa dom två böckerna då. Utspelar sig i typ "Romariket" och handlar om kärlek och mycket mer grejer såklart. 
     
    Saga serien av Brian K. Vaughan och Fiona Staples (5 comics) - Kärlek, rymden och massa knas. Varje volym är ju ca 100 sidor så dom går nog snabbt att läsa vilket är ett plus. 
     
    Det är sammanlagt 23 böcker + 5 serieromaner , men det känns ändå ganska rimligt? Jag vill ju läsa mycket.


    Elvira    •  

    Ååå så mycket bra! Älskar Daughter of smoke and bone :') och An ember in the ashes!

    Vill också läsa The infernal devices, men läser ju inte på engelska så ... men någon gång ska jag nog göra det :D

    Svar: Jag är så pepp på detta också! Eller hur, någon gång ka jag läsa dom böckerna. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s