• Den glömda rosenträdgården

     
    Titel: Den glömda rosenträdgården 
    Författare: Marita Conlon-McKenna
    Serie/Standalone/Genre: Roman, standalone 
    Handling: Molly Hennessy lämnas ensam när hennes make David oväntat dör i hjärtinfarkt. Deras hus i byn Kilfinn är charmigt men befinner sig till stora delar i förfall. Till Mollys förskräckelse hör dessutom banken av sig och vill att hon betalar av lånen på huset. Hennes brorsdotter Kim behöver en ny start i livet. När Molly får en idé om hur Mossbawn House ska räddas gör de båda Gina, som jobbar i byns kafé, delaktig i planerna.
    Utgivningsår: 2015 på svenska, 2013 på orginalspråk. 
    Sidor: 302 sidor 
    Omslag: Ganska gullig. Gillar dock inte typsnittet. Men gullig bild. 
    Betyg: 3/5
     
    Jag fick denna boken av min mormor i julklapp. Det är inte typen av bok som jag vanligtvis läser om jag inte är hos min mormor och inte har någon bok med mig och jag liksom måste läsa. En sockerströsslad och trevlig bok att läsa om man är på "feelgood humör". Skriven för en äldre publik än mig, jag är 16 år och den yngsta huvudkaraktären var 29 år, och dom andra typ 50 år. Mycket blombeskrivningar och bröllop så om man gillar sånt är den perfekt. Men mina ögon tårades ändå på en del ställen. Tror jag ska tipsa min mormor och moster om denna boken. Min mamma håller på att läsa den redan. Boken är fylld med lite för många klyschor och perfekta karaktärer, men denna boken strävar inte efter att vara något mästerverk. Den strävar efter att få läsaren att må bra i stunden och det kriteriet uppfyllde den. 











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s