• Bokbloggsjerka 15 april, Memoarer

     
    Jag har ju inte svarat på bokbloggsjerkan på ett tag, dets för att jag har glömt bort och dels för att frågorna inte intresserade mig. Men nu kör vi igång igen och svarar på frågan ifrån Annikas blogg. 
    Hur ställer du dig till biografier, memoarer och liknande? Är det något du läser, har du någon favorit, finns det någon du skulle vilja veta mer om eller är det något som du absolut inte är intresserad av?
     
    Jag har inte läst så många memoarer eller sånt. Har läst Jag är Malala, och även om jag tyckt den var lite seg så är jag glad att jag har läst den. Den var intressant och jag lärde mig mycket. Det är nog så jag tänker kring memoarer, intressanta men lite sega. Zlatans bok har jag också läst trotts att jag är totalt ointresserad av sport.
     
    En annan bok i denna kategorin som jag har på min hylla är Kvinna, Repoter av Clas Thor och Stig Hansén som handlar om precis kvinnliga repotrar. Den ska jag läsa, snart. Eller någon gång när jag har tid. Jag kan också tänka mig att läsa My Life On The Road av Gloria Steinem. Jag har precis också beställt hem För att kunna leva ifrån bibloteket som handlar om en tjej som rymmer ifrån Nordkorea. Så även om jag inte har läst så mycket memoarer och biografer så vill jag göra det, komma utanför min comfortzone lite. Tips på bra memoarer ect motages gärna! 
     
     
     


    Vargnatts bokhylla    •  

    Jag är Malala borde jag läsa någon gång.

    Svar: Det har ju släppts en fiml om henne också, den kan man ju alltid se om man inte orkar/hinner läsa boken. Kram
    annamariaa

    Hildesbokblogg    •  

    Jag är Malala är jag väldigt nyfiken på! :)

    Ha en trevlig helg:)

    Svar: Dessamma!
    annamariaa

    Lena    •  

    Jag gillar att läsa biografier och memoarer mellan varven. Jag är Malala är en av dem jag vill läsa.

    Svar: Det är bra att ha något lite vanebrytande, så alla böcker inte bara är en återupprepning av samma historia liksom, då tröttnar man. Kram
    annamariaa

    Marie Eggimann    •  

    Nej hur ska min hinna läsa allt man vill, Jag är Malala vill jag absolut läsa

    Svar: Håller med, det finns för mycket böcker liksom? Du kan ju alltid se filmen om Malala, kram
    annamariaa

    A ROOM OF MY OWN    •  

    Gloria Steinem skulle jag vilja läsa. Skuggan av ett liv av Hilary Mantel tyckte jag var en riktigt bra memoar

    Svar: Tack för tipset! Kram
    annamariaa

    Åsa    •  

    "För att kunna leva" har jag också beställt från bibliotek. Malalas bok tyckte jag mycket bra om, man fick verkligen veta en hel del man inte visste om tidigare.

    Svar: Roligt! Eller hur, man fick veta så mycket bra information, kram
    annamariaa

    Monika    •  

    Tror det ofta är så där med biografier, att de blir sega emellanåt. Det är nog väldigt sällan som man tycker att en människas hela liv är jätteintressant :)

    Svar: Ja, och oftas brukar dom vara lite för långa. Kram
    annamariaa

    Lion´s Library    •  

    Så känner jag också med biografier, jag kan tycka det är intressant, ibland, men risken för att det blir tråkigt att läsa är ständigt påtagligt.
    Jag är Malala verkar vara många som tipsar om, får kanske läsa den :) Zlatan-boken är jag tveksam till men det börjar ruckas upp ;)

    Svar: Zlatan tyckte jag inte var jätte fantastisk, men roligt att vet lite mer om han. Kram
    annamariaa

    Holavedsbruden Ewa K    •  

    Lite sega är vad jag tror också. Kanske en förutfattad mening.

    Svar: Kanske, men ändå. Sega tror jag att många memoarer är. Kram
    annamariaa

    Boklysten    •  

    Jag är Malala vill jag läsa.

    Svar: Kan tipsa om den, Kram :)
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s