• Mål inför 2016

    bildkälla: http://womenreading.tumblr.com/post/1308718367
     
    2016 kommer bli ett underbart läsår, hoppas jag. Jag har några bok relaterade mål som jag vill uppå under året. En del bok bloggare har som mål att läsa hundra böcker på ett år, men jag vill inte känna mig pressad. Jag försöker har rimliga mål som jag ändå får kämpa lite för att uppnå. Jag vill inte känna någon presentaions ångest inför läsning. Så om jag inte uppnår alla målen är det helt okej. Känn ingen press framtida Anna. Eller ni andra som sätter läs-mål (eller övriga nyårslöften), försök att inte pressa er själva för hårt. Läsning (och annat) ska vara roligt och inget man måste tvinga sig själv att göra. Men dessa är mina mål:
    • Läsa 52 böcker
    • Läsa om hela Harry Potter serien på engelska
    • Läsa minst 3 st klassiker 
    • Få in någon slags träningsrutin (promenader, yoga?)
    • Skriva nått, vad som hälst igentligen, dåliga grejer ok
    • Ha underbart kul
    • Försöka köpa ekologiska/second hand kläder 
    Böker jag vill läsa:
    • Outlander av Diana Gabaldon. Ska helst läsas på sommaren.
    • Tordyvlen flyger i skymningen av Maria Gripe. Läses helst på sommare.
    • A Darker Shade of Magic och A Gathering of Shadows av  V.E. Schwab. Ska helst läsas när jag är på väg/är på/påväg hem efter min Englands resa. 
    • Läsa så många böcker så möjligt av min TBR lista på goodreads.


    Petra    •  

    Lycka till med dina läsmål! V.E. Schwab är ju fantastisk, så hoppas att du kommer att gilla böckerna. :)

    Svar: Hoppas jag med :) Gott nytt år till dig, kram
    annamariaa

    Amanda    •  

    Låter som vettiga mål :) jag vill läsa minst 50 böcker, dra en bok ur min tbr-jar varje månad som ska läsas och minska ner mina oläste böcker här hemma

    Svar: då får jag önska dig lycka till med det! gott nytt år på dig också, må detta året bli året där vi minskar våra tbr högar, haha massor med kramar till dig.
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s