• He named me Malala

     
    För ungefär en månad sedan kom en dokumementär ut om Malala Yousafari, den yngste som har fått nobel priset. Filmen handlar om hennes resa för att kämpa för kvinnors rättigheter att få utbildning. Hennes dröm är att alla barn ska få gå i skolan. Hon är en sådan stor insperation för mig och för många andra. Hon är så otroligt modig och så klok. Jag vet inte vad jag ska säga om denna filmen, bara se den! Jag har precis köpt hennes bok och jag är väldigt exalterad på att läsa den. Recension kommer på den snart.
     
     
    Emma Watson som också är en förebild för mig, intevjuar Malala om hennes film, feminism och andra otroliga intresanta saker. Hela intevjun är helt fantastisk, titta på den här. Jag fick gåshud när jag tittade på den, det är så bra. Intevjun är unefär 20 minuter lång och så otroligt inspererande, vacker och fin. Snälla kan någon visa den på storbilds skärm så hela värden får se denna intevjun? I alle fall borde varenda lärare visa den för sina elever. 


    A M A N D A K A R L S S O N    •  

    Så himla intressant och bra intervju!

    Svar: Jag tycker också det, så grymt bra. Kram på dig
    annamariaa

    Sarah    •  

    läste ut hennes bok för ca två veckor sedan, så lärorik. hon är en av mina idoler.

    Svar: En av mina förebilder med, Kram på dig :)
    annamariaa

    Sandra    •  

    Åh, den här måste jag ju se!

    Svar: Ja gör det ❤️ Kram
    annamariaa

    Amanda    •  

    Ska kolla på den nu på en gång!! Emma Watson är ju typ den bästa människan som finns. Vilken sjukt fin header btw har du illustrerat den själv?

    Svar: Emma Watson for life ❤️❤️ Åh tack så mycket, nej det har jag inte, den är ifrån weheartit. Kram på dig
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s