• Winter tag

    Do you have a favorite Winter read?
    Förutom Harry Potter så gillar jag "Kajsa Kavat hjälper mormor" av Astrid Lindgren. Gillar allmänt barn böcker med jul och vinter teama. Tycker också Häxan och lejonet av C.S Lewis är vinter-aktig. 
     
    Best winter movie?
    Harry Potter filmerna såklart. Men också Frozen. den älskar jag och Love Actually är ju en klassiker.

    Find a book with blue on the cover!
     
    Tips for "christmas mood"?
    Läs berättelser om julen. Drick varm choklad med vispgrädde. Planara och köp julklappar. Fixa fint i ditt rum.

    Pick one fictional place that would be perfect for a Winter vacation!
    Hogwarts åter igen. Men tror att Camp Half blood hade varit riktigt mysigt också. Paris på 20 talet låter också ganska bra.

    Name some books on your wishlist this year!


    Favorite Holiday treat?
    Knäck, varm choklad, kakor och te. 
     
    Are you doing annything fun this christmas/winter? 
    Ja, ska fira ju hemma. Sedan ska jag läsa så sjukt mycket och titta på film. Sen så ska jag försöka vara med lite kompisar också. Vila upp mig inför min sista termin i nian. 
     
    Jag har tagit lite frågor från liknande tagar och hittat på några frågor själv. Men massor md liknande tagar flyter runt på internett. Googla så hittar du nått liknande. 
    Taggar jag har gjort innan: 
     
     


    mammatillmirakel.blogg.se    •  

    Harry Potterfilmerna är helt magiska. De hade ju ofta premiär på vintertid så jag förknippar dom mycket med vintern och julen. :)

    Svar: Dom är helt underbara! Kram på dig
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s