• harry potter tag

     
    Favorit bok? 
    Helt klart Den flamande bägaren (Glodet of fire). Älskar Hermione och hennes sass i den boken. Dessutom blir Hagrid kär och man får möta dom andra trolkarskolorna.
     

    Favorit film?
    Glodet of fire eller Half blod prince
     
     
    "Sämsta" film? 
    Jag skulle nog säga att Order of the fenix är den minst bäst.
     
     
    Scener som fick dig att gråta?
    Gråter oerhört lätt, jag gråter minst en gång varje film men när Fred dör gråter jag floder, börjar nästan gråta när jag tänker på det. Jag kommer aldrig acceptera hans död, jag förnekar den. 
     
     
    Om du kunde hångla med någon karaktär, vem skulle det vara?
    Någon av Weasly tvillingarna eller någan av dom unga marauders (minus peter såklart). Jag har lite svårt för att bestämma mig.
     
     
    Favorit karaktär?
    HERMIONE JAEN GRANGER
     
     
    Vad skulle din patronus vara?
    Tog ett test och min patronus är en kanin. Precis som Lunas :)
     
     
    Vilket hus är du med i?
    Hufflepuff
     
     
    Om du kunde möta någon av skådespelarna, vem skulle det vara?
    Emma Watson, feminist och ascool. Varför skulle någon inte vilja träffa henne?
     
     
    Om du var med i Quiddich laget, vilken position skulle du spela?
    Vet inte om jag skulle vara med för är typ rädd för bollar men att vara Slagman (kvinna) verkar kul. Då slår man ju Dunkare ifrån sig och då är det mindre chans att jag sabbar det. 
     
     
    Favorit ship?
    Jily (James och Lily) forever in my heart. Men älskar också Romione (Ron och Hermione). 
     
     
    Är du nöjd med slutet?
    Jo, tror dock inte på hela det lyckliga slutet på tågstationen utan jag ser det lite med som en dröm. Eller vet inte riktigt, men tror inte att allt slutar så bra. Trolldomsministeries har en del problem att ta itu med förutom Voldermort. Typ Muggel "racism" måste sluta. Dessutom var hände med Harrys och Ginnys barns namn? Albus Severus Potter (Weasly)? 
     


    Amanda    •  

    Snor denna tag till ett framtida blogginlägg hoppas det är okej;)

    Svar: jaja, jag har tagit några frågor från andra bloggar och sen lagt till några egna. Kram på dig :)
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s