• everything leads to you av nina lacour

     
    They weren't cheap and I was almost broke. It was a choice between dinner and flowers and I chose flowers because it was a dark time in my life and my room was hideous and my heart was broken and I needed something beautiful.
     
    Titel: Everything leads to you 
    Författare: Nina LaCour 
    Serie/Standalone/Genre/Finns det svensk översättning?: Standalone, ungdomsroman, nej. 
    Handling: A wunderkind young set designer, Emi has already started to find her way in the competitive Hollywood film world. Emi is a film buff and a true romantic, but her real-life relationships are a mess. She has desperately gone back to the same girl too many times to mention. But then a mysterious letter from a silver screen legend leads Emi to Ava. Ava is unlike anyone Emi has ever met. She has a tumultuous, not-so-glamorous past, and lives an unconventional life. She’s enigmatic…. She’s beautiful. And she is about to expand Emi’s understanding of family, acceptance, and true romance.
    Utgivningsår: 2014
    Sidor: 312
    Förlag: Dutton Books for Young Readers
    Omslag: Fint, gillar färgskalan men inte någonting som direkt står ut. 
    Betyg: 3.5/5 
     
    Läste Nina La Cours bok We are okay för ett tag sedan, och älskade älskade älskade den. Everything leads to you lämnade inte samma avtryck, men den var fortförande bra och värd att läsa. Mitt största problem var att i början av boken tog Emis relation med sin bror och med sin bästa vän en väldigt stor del, och sedan när hon blev kär droppades de aspekterna. Emi utvecklades typ ingenting heller? Det är synd för själva historien har så himla många fina element - gamla filmskådisar, mysterier, en liten söt lägenhet och en fin kärleks historia. Den ÄR bra, men eftersom We are okay var så himla himla bra hade jag för höga förväntningar och då blev jag lite besviken. Det jag gillade mest var hur det aldrig var någon stor grej att Emi var lesbisk, hon bara var det och sedan var det ingenting mer med det. Gillar även hur den porträtterar filmskapandet. 
     


    Elvira    •  

    Känner att jag MÅSTE beställa We are okay nu ju. Alla andra böcker jag läst pga dig har ju varit toppen så säkert den med haha ;D :P dock tråkigt att Everything leads to you var sämre :/ men alltså ÅH låter så fab med film! Aha får se om jag läser den ändåå

    Svar: ja det MÅSTE du. tror du skulle gilla we are okay. Everything leads to you var ändå värd att läsa som lite chill strand bok typ men inte fantastisk. kram <333
    anna

    MissMagic    •  

    ÅH! Gamla filmskådisar, lesbisk romans och mysterium! Låter klart som en bok för mig!!!! :D

    Svar: hoppas du gillar den! kram
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s