• we are okay av nina lacour

     
     
    The words make sense, but deeper than the words is the truth. She's right. If Mabel's talking about the girl who hugged her good-bye before she left for Los Angeles, who laced fingers with her at the last bonfire of the summer and accepted shells from almost-strangers, who analyzed novels for fun and lives with her grandfather in a pink, rent-controlled house in the Sunset that often smelled like cake and was often filled with elderly, gambling men—if she's talking about that girl, then yes, I dissapeared.
     
    Titel: We are okay
    Författare: Nina LaCour
    Serie/Standalone/Genre/Finns det svensk översättning?: Standalone, ungdomsroman, nej. 
    Handling: Marin hasn’t spoken to anyone from her old life since the day she left everything behind. No one knows the truth about those final weeks. Not even her best friend, Mabel. But even thousands of miles away from the California coast, at college in New York, Marin still feels the pull of the life and tragedy she’s tried to outrun. Now, months later, alone in an emptied dorm for winter break, Marin waits. Mabel is coming to visit, and Marin will be forced to face everything that’s been left unsaid and finally confront the loneliness that has made a home in her heart.
    Utgivningsår: 2017
    Sidor: 234 sidor
    Förlag: Dutton Books for Young Readers
    Omslag: Jättefint! Älskar färgerna. 
    Betyg: 5/5 
     
    Tror detta är en de bästa boken jag har läst i år. Den träffade mig rakt i hjärtat. Satt på altanen och bara grät medans jag läste. Så otroligt fin. Man får tillbringa mycket tid innuti Marins huvud, och riktigt lära känna henne. Dessutom är språket underbart vackert, och får verkligen berättelsen att komma till liv. Svårt att säga exakt vad det är som gör denna boken så fantastisk, det är liksom alla känslor som den förmedla. Den handlar både om kärlek, sorg, hemlängtan, vänskap och vem man egentligen är. Tycker Marins och Mabels relation var väldigt fin, och hur de stöttade varandra. Även nutidsperspektivet blandat med tillbakablickar kompleterade varandra så himla bra. 


    Emelie Karlsson    •  

    Nina LaCour är min favoritförfattare <3!!! Älskade denna. Min stora favorit dock av henne är Everything Leads to You!

    Svar: lånade precis hem den! hoppas jag tycker om den lika mkt som du gör. kram <3
    anna

    Elvira    •  

    ALLTSÅ!! Måste läsaaaa.

    Svar: jaaaa det måste du!! kram
    anna

    Vargnatts bokhylla    •  

    Vill läsa! Dessutom är den himla fin.

    Svar: håller verkligen med dig! kram
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s