• Månadsöversikt April 2016

     
    Böcker på svenska: 1
    Böcker på engelska: 6
    Totalt antal böcker: 7
    Antal köpta böcker: 8 st tror jag hihi.
    Antal sidor: 1918 sidor 
     
    Tankar om månaden: Denna månaden har jag läst mycket dikter iochmed min "Poetry Month". Läste en dikt samling, Wild av Ben Okri som jag gillade. Månadens bästa bok var definitit The Strange Beautiful Sorrows of Ava Lavender, den boken var bara så otrolig. Jag var i England och hade det bra så det förbättrade månaden. 
     
    Tankar inför nästa månad: Jag ska läsa ut The Rose anf the Daggar, har läst drygt 100 sidor och älskar den redan. Jag ska också bestämma om jag ska kämpa mig igenom dom sista 200 sidorna av Heir of Fire eller om jag helt ska sluta läsa den. Jag har lånat hem ganska många serieromaner som jag vill läsa, hela Saga-serien förutom den första delen (jag måste vänta på den ifrån bibloteket) och Lajka. Jag har också bestämt mig för att vänta med att läsa Trails of Apollo av Rick Riordan tills den kommer ut som pocket, eftersom den bokserien kommer bli lång och jag måste tänka långsiktigt liksom. Det känns lite tungt att inte läsa den direkt men det blir bäst så. 
     
    Böckerna jag har läst:
    Simon vs the Homo Sapiens Agenda av Becky Albertalli - 4/5
    Why We Broke Up av Daniel Handler - 4/5
    The Strange Beautiful Sorrows of Ava Lavender av Leslye Walton - 5/5
    Wild av Ben Okri - 4/5 (jätte svårt att betygsätta diktsamlingar)
    The Love That Splits The World av Emily Henry - 4/5 (läsupplevelsen!)
    Letter to My Daughter av Maya Angelou - 3/5 
    Den glömda rosenträdgården av Marita Conlon-McKenna - 3/5 
     


    MissMagic    •  

    Läste också sju böcker denna månad vilket jag är stolt över då jag vanligen läser typ 4. :) Men du ser ut att ha haft en bra läsmånad :)

    Svar: Hoppas nästa månad går lika bra för oss! Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s