• sötpotatiskgryta med äggplanta och jordnötsmör

     
    denna sötpotatis gryta är så god <3 älskar den, särskilt nu på vintern när varm mat med mycket vitaminer i är välbehövligt. jag brukar laga en stor sats och sedan frysa en i portionsformar för dagar då man inte orkar laga mat. 
     
    som grundrecept använder jag mig av floras recept på livets godaste gryta. (två st sötpotatisar, en dl linser, krossade tomater, kokosmjölk, jordnötsmör och gul lök. och sen ska detta koka i en kastrull och sedan är det klart.) men sen brukar jag ändra kryddningen och toppningen beroende på vad jag har hemma och vad jag är sugen på. den blir så så så himla god och är superlätt att laga. väldigt bra att bjuda andra på eftersom typ alla kan äta den (vegansk och glutenfri!) och att den är lätt att tycka om. 
     
    gå och laga den nu! bara gör det! tror inte du ångrar dig! 
     











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s