• oktober 2017

     
    hur söta bilder på min kompis katt? vsg 
     
    böcker: 
    brave new world av aldous huxley - 2/5
    howl's moving castle av diana wynne jones - 5/5
    omega av johannes anyuru - 3/5
    the hate u give av angie thomas - 4/5
    norrtullsligan av elin wägner - 4/5
     
    vad jag har gjort: 
    - varit ledare på ett konfaläger vilket var kul 
    - gått på en fest i en jättekonstig industrilokal (?) som ändå var rolig. var dock sjuk egentligen så åkte hem vid ett slaget. 
    - vernissaget för utställningen årets bild gick jag på med min mamma och min syster. jag älskar den utställningen, tror jag har sett den tre år i rad nu. hemsk men fin. 
    - ätit kladdkaka och firat min kompis linnea som fyllde år
    - varit barnvakt och tittat på lotta på bråkmakagatan och fått ansiktsmålning av en överentusiastisk treåring. 
    - gått en lite random hemmafest på min gata. kul ju att träffa folk och klä upp sig ju. 
    - plockat svamp med kompisar! kan verkligen rekomendera det. väldigt mysigt. 
    - ätit middag med min mommo och moffa + kusiner och moster. sen efter middagen satt jag med en kompis på en busshålsplats mitt i natten och lyssnade på musik. 
    - kollat för mkt på modern family (men värdens bästa serie ju) 
    - haft matte kurs prov och gått på bokklubb. 
    - varit fett sjuk och knäckt ett revben pga hosta. 
    - varit i linköping och haft den supermysigt med teater och kusinhäng. 
    - tillsist var jag en dag på öland också. åt god brunch och såg tv serie och gick promenad ner till havet. 
     
    tycker okober har varit en väldigt produktiv månad för mig del. har hunnit med mycket och gjort mycket rolig. lite stressigt i skolan men mycket prov och inlämmningar och så. väldigt skönt med höstlov. nu kör vi november (tagga jul!!!!) 
     
     
     











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s