• sommarböcker!! tips!!

     
    den perfekta sommarboken ska få mig att sitta uppe sent vid ett öppet fönster och läsa. få mig att läsa i bilen trots att jag mår lite illa, för boken är så bra att jag inte kan sluta. den perfekta sommarboken ska få mig att gråta och att skratta. alla de som jag har listat här nedan tycker jag passar in i dessa kategorier. de har även alla en känsla av äventyr och frihet, någonting som passar på sommaren enligt min mening. 
     
    romaner: 
    since i've been gone av morgan matson - en borttapapd vän, kärlek och sommar.
    the unexpected everything av morgan matson - en söt författare, hundar och glass.
    kanske är det allt du behöver veta av ee lockheart - en tragedi, en privat ö och en romans.
    systrar i jeans av ann brashares - fyra vänner och en sommar 
    himlen börjar här av jandy nelson - sorg, poesi och musik. 
    sommaren jag blev vacker av jenny han - ett sommarhus, vänskap och krossade hjärtan. 
    vilken bok som heslt av sarah dessen (min favorit är mitt perfekta liv) - alla handla om en tjej som hittar sig själv typ. klyschigt men fint.
    we are okay av nina lacour - pendlar mellan snöstorm i new york och tryckande värme i kalifornien. den första kärlekten, den första sorgen och lite keramik. 
    everything everything av nicola yoon - en tjej som är allergisk mot värden och en söt kille i svarta jeans. 
     
     
    fantasy och magi:
    the square root of summer av harriet reuter hapgood - tidsresande, kyssar och förvirring.
    tordyveln flyger i skymningen av maria gripe - ett mysterium, egyptiska statyer och pratade blommor.
    the strange and beautiful story of ava lavender av leslye walton - en tjej med vingar, flera generationsberättelse och magi. 
    the wrath and the dawn av renée ahdieh - ny tolkning av tusen och en natt, handlar om hämd, kärlek och en förbannelse. 
    the raven boys av maggie stiefvater - ett kompisgäng på jack efter en död magisk kung. sierskor, tarotkort, förbannelser och drömmar. 
     
     
     


    Hemma Hos Felicia    •  

    Jag har läst Since you've been gone och den var underbar!!!

    Svar: det tyckte jag också! kram
    anna

    MissMagic    •  

    ÄLSKAR Maria Gripes trodyvel bok!

    Svar: den är helt fantastiskt! kram <33
    anna

    Elvira    •  

    Gud får typ RYSNINGAR av den här listan? + så fina bilder. Ska beta av de jag inte läst i sommar då - speciellt Since you've been gone, We are okay och Tordyveln flyger i skymningen! Åh, sommarläsning. Kram!

    Svar: åh tack, gud vad glad jag blir. tror du skulle gilla since you've been gone, kram <33
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s