• Looking for Alaska av John Green

     
    She taught me everything I knew about crawfish and kissing and pink wine and poetry. She made me different. 
     
     
    Serie/Standalone/Genre: Ungdomsroman, standalone
    Handling: Before. Miles "Pudge" Halter's whole existence has been one big nonevent, and his obsession with famous last words has only made him crave the "Great Perhaps" (François Rabelais, poet) even more. He heads off to the sometimes crazy, possibly unstable, and anything-but-boring world of Culver Creek Boarding School, and his life becomes the opposite of safe. Because down the hall is Alaska Young. The gorgeous, clever, funny, sexy, self-destructive, screwed-up, and utterly fascinating Alaska Young, who is an event unto herself. She pulls Pudge into her world, launches him into the Great Perhaps, and steals his heart.
    After. Nothing is ever the same.
    Utgivningsår: 2005
    Sidor: Hardcover, 221 pages
    Omslag: Ehhh, okej. Blomman är fint att dom har med.
    Betyg: 3.5/5 
     
    Jag gillade denna boken. Den är smart, rolig och filosofisk. Jag grät dock inte när jag läste denna boken, trots att det händer sorliga saker. Alltså, jag vet inte. Jag kände nästan ingenting med karaktärerna. Det är ofta så för mig i John Greens böcker, att karaktärerna liksom faller lite platt. Alaska tyckte jag dock var en jätte intressant karaktär och jag hade gärna sett ett POV ifrån hennes perspektiv, även om jag förstår att det är lite meningen med boken att hon ska vara mystisk. Jag gillade internatskolan jätte mycket, den kändes som ett genuint och lagomt knäppt ställe. Språket var också fint och John Green´ingt. Jag gillade Alaska mycket mer en Katherine-teorin av John Green. Rekomenderat till folk som gillar John Green, internatskolor och knäpp fakta.


    Lion´s Library    •  

    Är nyfiken på att läsa något av John Green :)

    Svar: Han är defenitivt värd att kolla in om man gillar lite kaxiga ungdoms romaner. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s