• Alice´s Adventures in Wonderland

     
    “But I don’t want to go among mad people," Alice remarked.
    "Oh, you can’t help that," said the Cat: "we’re all mad here. I’m mad. You’re mad."
    "How do you know I’m mad?" said Alice.
    "You must be," said the Cat, "or you wouldn’t have come here.” 
     
    Serie/Standalone/Genre: Barnbok (?), det finns två böcker om Alice (Alice´s Adventures in Wonderland och Through the Looking Glass), och i denna boken finns båda med.
    Handling: Their dream worlds of nonsensical Wonderland and the back-to-front Looking Glass kingdom depict order turned upside-down: a baby turns into a pig, time is abandoned at an unruly tea-party and a chaotic game of chess makes a seven-year-old girl a Queen. But, amongst the eccentric humour and witty conundrums, are poignant moments of nostalgia for a lost childhood. 
    Utgivningsår: 2012 av Penguin Classics (first published 1871)
    Sidor: Denna häftade varitionen har 247 sidor, men i inbunden har den 357 sidor. På den del sidor är det ilustrationer och ibland är den skriven i vers. 
    Omslag: Gulligt, lite tråkig färg kombination? 
    Betyg: 4.5/5 
     
    Åhh. Denna boken var så otroligt rolig att läsa. Den är helt upp-och-ner-vänd-knasig och den fick mig att finssa. Det är ett väldigt bra betyg om du frågar mig. Historien är också så himla smart ut tänkt med ordvisar och annat konstigt. Men blir på gott humör av Alice. En citat vänlig bok och illustrationerna av John Tenniel är fina. Varför denna boken inte fick full pott var för att ibland var den lite långtråkig och att jag ibland driftade ut ifrån boken. Detta var nog bara mitt humör när jag läste boken som smittade av sig lite. Men förutom det tycke jag det var en fantastisk historia. Tror denna är en av mina nya favoritböcker faktiskt. Boken är ju inte så lång heller så denna historien hinner nog den upptagnades bokbloggaren med. Trotts massiv TBR tycker jag att man sak läsa denna boken (no pressure). Hällst när man är på fniss humör och letar efter något tokigt och whimsical. 


    MissMagic    •  

    jag älskar också båda böckerna om Alice. Tycker de är underbara :)

    Svar: Vist är dom, så härliga. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s