• Läsa på orginalspråk, te och gardiner

    Just nu sitter jag har i min säng och läser (eller gjorde det för tio minuter sedan, just nu skriver jag detta inläget). Dricker lite te, äter knäckebröd och sittar ut genom mitt gardin försädda fönster. Är också väldigt glad att solen stack fram lite medans jag promenerade hem ifrån bussen, snart kommer våren. Har än så länge bara läst fyrtio sidor i Jane Eyre men tycker den är ganska bra, men det är svår engelska med många ord som jag är tvungen att kolla upp. Det är ju i och för sig inte så konstigt med tanke på att boken är skriven på 1800-talet. Vet inte varför jag känner att jag måste läsa på orginalspråk? Det är ju samma grej även om jag hade läst Jane Eyre på svenska. Sätter nog lite för höga krav på mig själv just på den biten. Fast jag lär mig ju mycket engelska, och så känns det lite coolt att tänka "Just exakta doma orden skrev Charlotte Bronte för lite mindre än 200 år sedan". Men jag måste tagga ner lite på den biten tror jag. Hur tänker du kring orginalspråk mm?
     
    Nu ska jag läsa lite mer, sedan måste jag plugga matte och kanske träna lite ikväll. Vi får se vad jag orkar helt enkelt. Man måste vara snäll mot sig själv nu i februari mörkret.
     
     
     


    tilda    •  

    fina bilder! jag läsr själv mest på svenska :)

    Svar: åh, tack så jätte mycket! kram på dig :)
    annamariaa

    Bokprinsessorna    •  

    Minns att jag tyckte denna var jobbig i början men sedan släppte det :) är en superbra bok verkligen :)

    Svar: tack för läs peppen <33 kram på dig
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s