• Jag är Malala

     
    Ett barn, en lärare och en penna kan förändra världen.
     
    Jag är Malala är en självbiografisk bok om Malala Yousafzi´s liv. Den är skriven av henne och Christina Lamb som är journalist. Den redorgör hennes upplevelser av terorism, skolgång och sitt liv i Pakistan. Hur hon blev skjuten i huvudet och överlevde. Hur hon kämpar för flickors rättigheter. Det är en sorlig historia men också otroligt inspererande. Jag känner själv att jag blir mer peppad på att gå i skolan efter jag har läst hennes bok, eftersom alla har inte den möjligheten. 
     
    Boken överlag var packad med mycket fakta, och ibland blir det lite överväldigad. Dessutom är den ganska långsam, det tog med nästan en och en halv månad att läsa ut denna boken. Dels för att jag blev distraherad av nya glänsande böcker men dels också för att "Jag är Malala" ibland är lite, hmm, torr. Missupfatta mig inte, jag tycker fortförande alla borde läsa denna boken. Fast man behöver vara inställd på att det är en bok som tar tid, iallefall gjorde den det för mig. Malala är en av mina stora insperationer, jag avundas hennes mod och beslutsamhet. Malala vann nobelpriset 2014´s fredspris för sitt jobb för allas rätt till utbildning. 
    3.5/5 sjärnor (i liked it, buuut) 
     
     











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s