• Bokbloggsjerka 5-8 februari 2016

    bilden är ifrån weheartit
     
    Topp 5 fiktiva karaktärer som du önskar vore dina bästa vänner (böcker/film/tv). Så lyder frågan i denna veckans bokbloggs jerkan på Anikas blogg. Jag önskar typ att jag var bästa vän med alla huvudpersoner i alla böcker som jag läser (förutom dom onda då), men detta är dom jag jag kommer på nu:
     
    • Hermione Jean Granger ifrån Harry Potter - Hon gillar böcker, är jätte badass, smart och sassy. Alltså helt perfekt. Finns nog väldigt få som inte skulle vilja ha henne som kompis. 
    • Mia Thermopolis ifrån En prinsessas dagbok - Så brutalt rolig och värdens snällaste. Dessutom har hon skrivigt en bok (hur coolt?) och är feminist.
    • Jess ifrån New Girl - Hon och jag är ganska lika, aka. vi båda har inga sociala skils och vi gillar fina väskor. Hon verkar också hitta på roliga grejer och inte ha några problem med att ligga i soffan och titta på tv en hel dag. Dessutom så har hon alltid Ceces rygg oavsett vad.
    • Percy Jackson, Annabeth Chase, Grover Underwood, Piper Mclean, Hazel Levesque, Frank Zhang, Jason Grace, Leo Valdez, Nico di Angelo, Reyna Avila Ramirez-Arellano ifrån Heroes of Olympus - Jag älskar alla doma söta små sockerbitar. Så coola och gulliga är om alla <33
    • Cinder, Scarlet, Cress (och förhoppningsvis även Winter) ifrån The Lunar Chronicles - Dessa tjejer är otroliga. Dom har gått igenom så mycket och är fortförande dessa underbara och fantastiska karaktärer. Dom står upp för sig själva och är bara så himla goa. 


    Lion´s Library    •  

    Jag skulle också kunna tänkta mig att ha Hermione som kompis! :) Fina vänner du har valt!

    Svar: Hermione for life <333 kram på dig
    annamariaa

    Monika    •  

    Hermione tror jag på :)

    Svar: hon är freaking perfekt <333
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s